Gem annonce

Akademisk fuldmægtig til kontor for Digitalisering på Københavns Rådhus (barselsvikariat)

Koncern Service og IT

København, Storkøbenhavn

Indrykket
11-02-2019
Koncern Service og IT
Borups Allé 177
2400
København NV
Tlf
25264160
Praktisk information
Oprettet
11-02-2019
Udløber
22-02-2019
Kviknummer
LJA-70590297
Jobtype
Vikar/barsel
Arbejdsområde
Administration

Vil du være en del af et hold engagerede medarbejdere, der driver den strategiske digitale udvikling af København? Og trives du med at arbejde tæt på en direktion og arbejde med analyse og sekretariatsbetjening? Så er du måske vores barselsvikar i kontor for Digitalisering.

Om os
Kontor for Digitalisering hører hjemme centralt i Økonomiforvaltningen, men arbejder meget tæt sammen med alle syv forvaltninger og den tværgående koncernenhed på it-området, Koncern IT. Kontorets opgaver er tæt knyttet til de opgaver, som ligger i kommunens nye it-direktørkreds, som går på tværs af alle kommunens syv forvaltninger.

Kontoret har ansvar for en række opgaver, herunder

  • udarbejdelse af tværgående strategier for it-udvikling og it-styring i Københavns Kommune
  • udarbejdelse af en digitaliseringsredegørelse for Københavns Kommune og anbefalinger til næste skridt i Københavns Kommunes digitale udvikling
  • sekretariatsbetjening af kredsen af it-ansvarlige direktører
  • sikre en tæt kobling af digitalisering til kommunens effektiviseringsstrategi
  • udarbejdelse af analyser og business cases med henblik på at udpege områder med mulighed for fælles digitale løsninger
  • interessevaretagelse og håndtering af initiativer på it-området fra fx staten eller KL i samarbejde med relevante enheder
  • opfølgning på kommunens implementering af de fællesoffentlige og fælles kommunale it-strategier
  • indgang til Økonomiforvaltningen i forhold til sager vedr. it og digitalisering
Om stillingen
Kontoret blev oprettet i august 2018 og består af fem akademiske medarbejdere og en kontorchef. En af vores dygtige medarbejdere går nu på barsel og vi søger derfor en barselsvikar fra den 1. april 2019.

Vi søger en profil til bl.a. at varetage sekretariatsbetjeningen af it-kredsen. Vi leder derfor efter en profil, som er analytisk skarp og har erfaring med og lyst til at arbejde med sekretariatsbetjening. Det er ligeledes en fordel, hvis du har erfaring med at begå dig i en politisk organisation, herunder at kunne føre sager igennem et politisk system. På samme vis er det er plus, hvis du kender til den offentlige digitaliseringsdagsorden.

Du er god til at holde mange bolde i luften og trives godt i et til tider hektisk miljø. Da kontoret endnu er nyt, kan porteføljen af opgaver ændre sig i takt med at nye opgaver kommer til og kontoret bliver mere funderet i sine opgaver og samarbejdsrelationer.

Kontoret har en meget bred samarbejdsflade med mange forskellige interessenter på tværs af kommunens syv forvaltninger, KL, Staten m.m. og derfor er det helt afgørende at vores nye kollega har gode samarbejdsevner og har lyst til og forståelse for at begå sig i en stor politisk organisation.

Om dig
  • Du har en lang videregående uddannelse, eksempelvis cand.scient.pol., cand.scient.adm. eller cand.it.
  • Du er en stærk formidler, der evner at formidle komplicerede problemstillinger kort og præcist.
  • Du er resultatorienteret og struktureret med god procesforståelse.
  • Du har et stærkt analytisk blik og har god fornemmelse for at vinkle og kvalitetssikre sager.
  • Du er imødekommende og lydhør, men tør også trække en streg i sandet.
  • Du er en holdspiller, der har let ved at skabe relationer og samarbejde på tværs af organisationen.
  • Du har en god forståelse for den politiske og organisatoriske kontekst.
  • Du har formentligt et par års erfaring, men nyuddannede med de rette kompetencer kan også komme i betragtning.
Kontoret er en del af Center for Økonomi i Økonomiforvaltningen på Rådhuset, der er kendetegnet ved et højt engagement og hviler på et fagligt stærkt fundament. Vi har en uformel og humørfyldt omgangstone og afholder i løbet af året forskellige faglige og sociale arrangementer. Der er gode personlige og faglige udviklingsmuligheder både gennem et bredt kompetenceudviklingsprogram og gennem sparring med de øvrige dygtige medarbejdere i centret.

Ansættelsesvilkår
Du ansættes som fuldmægtig og løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst med mulighed for forhandling af tillæg efter kvalifikationer. Ansættelsesstedet er Københavns Rådhus med tiltrædelse snarest muligt.

Vil du vide mere?
Du er velkommen til at kontakte kontorchef Maria Antonsen på 5144 4819. Du kan læse mere om Økonomiforvaltningen og Center for Økonomi på http://www.kk.dk/da/om-kommunen/forvaltninger/oekonomiforvaltningen.

Søg stillingen via nedenstående link senest fredag den 22. februar 2019.
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 9.

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ansøg nu
Koncern Service og IT
Borups Allé 177
2400
København NV
Tlf
25264160
Praktisk information
Oprettet
11-02-2019
Udløber
22-02-2019
Kviknummer
LJA-70590297
Jobtype
Vikar/barsel
Arbejdsområde
Administration
Beliggenhed
Gem annonce