Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Ambitiøs studentermedhjælper til sekretariat i Digitaliseringsstyrelsen

Digitaliseringsstyrelsen

København, Storkøbenhavn

Indrykket
10-07-2020
Kontakt
Digitaliseringsstyrelsen
Landgreven 4
1301
København K
Danmark
Tlf
33926073
Praktisk information
Oprettet
10-07-2020
Udløber
09-08-2020
Kviknummer
LJA-80637038
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration

Interesserer du dig for digitalisering og har du lyst til at lære mere om arbejdet i centraladministrationen? Så er du måske vores nye studentermedhjælper i Digitaliseringsstyrelsen.


Center for systemforvaltning
I Center for systemforvaltning arbejder vi bredt med de fællesoffentlige it-systemer som skal bidrage til at møde borgere og brugernes behov. Vores arbejde i centeret retter sig mod forvaltning, udvikling og sikker, stabil drift af de fællesoffentlige it-løsninger, som danskerne bruger til daglig og bl.a. tæller Digital Post, NemID, NemKonto og NemLog-in.

Nu leder vi efter en student til centerets tværgående sekretariat, som kan understøtte centerets ledelse og resten af vores kollegaer. I vores sekretariat arbejder vi på tværs af centeret med at understøtte forvaltning, udvikling og styring. Opgaverne spænder bredt, og ruster dig til aktivt at indgå i spændingsfeltet mellem borgere og det offentlige. I stillingen får du konkret og praktisk prøvet arbejdet i centraladministrationen af, og samtidig får du en forståelse for, hvordan private virksomheder samarbejder med det offentlige og hvordan det offentlige interagerer med borgerne.

Du bliver en del af et stærkt socialt og fagligt fælleskab bestående af otte medarbejdere, som sekretariatsbetjener de ca. 60 dygtige kolleger, der forvalter og understøtter de fællesoffentlige it-løsninger og bidrager til at sikre Danmarks top-placering blandt digitaliserede lande.



Din rolle i sekretariatet
Din rolle vil primært centrere sig om at varetage løbende sekretariatsopgaver, samt understøtte de mange forskellige processer og sager, som faciliteres gennem sekretariatet. Herudover vil du også skulle være klar på at hjælpe dine kollegaer med løbende og forefaldende administrative opgaver.



Dine primære opgaver vil eksempelvis blive at:

  • skrive orienteringssager, mødemateriale, referater og notater til ledelse og direktion
  • visualisere it-processer og vedligeholde planlægningsværktøjer i Excel
  • understøtte sekretariatsbetjeningen af bl.a. fællesoffentlige fora på det digitale område
  • strukturere og indhente survey-data fra centrale samarbejdspartnere
  • planlægge og koordinere kontor-interne møderækker og arrangementer


Herudover kan vi tilbyde dig:

  • indsigt i arbejdet i et sekretariat, bl.a. med beslutningsprocesser, som kræver involvering af mange forskellige interessenter
  • mulighed for selvstændigt ansvar og indflydelse på opgaver
  • indsigt i arbejdet i spændingsfeltet mellem it og forretning
  • forståelse for samarbejdet og interaktioner mellem private virksomheder, centraladministrationen og borgere
  • formidlingskompetencer, som du kan bruge i din videre karriere
Stillingen vil give relevant erfaring for dig, der fremadrettet gerne vil arbejde i et ledelsessekretariat og har lyst til at få indblik i, hvad det indebærer.



Vores nye studentermedhjælper
Vi forestiller os, at du er i gang med en relevant videregående uddannelse (fx stud.scient.pol., stud.merc.it, stud.it eller lignende) og har minimum et år tilbage af din uddannelse.

Vi leder efter dig, som:

  • har mod på at blive udfordret og er nysgerrig på arbejdet i Digitaliseringsstyrelsen
  • har lyst til at varetage forskelligartede opgaver
  • er struktureret i din tilgang til opgaver og har mod på at få selvstændigt ansvar
  • har lyst til at arbejde med politiske dimensioner, der knytter sig til de fællesoffentlige it-løsninger
  • kan formidle på en letforståelig og klar måde, både mundtligt og skriftligt
  • er ansvarsbevidst og omhyggelig i dit arbejde, også når centerets processer og planer skal holdes ved lige


Om os
I Digitaliseringsstyrelsen er vi ca. 290 medarbejdere, som hver dag går forrest i arbejdet for et mere digitalt offentligt Danmark med borgere og virksomheders behov i centrum. Vi sætter barren højt og har et klart fokus på kompetence- og karriereudvikling.

Du bliver en del af Center for systemforvaltning, hvor vi er ca. 60 engagerede medarbejdere, der arbejder med at drive og udvikle vores store fællesoffentlige digitale løsninger. Du bliver en del af et sekretariat på 8 dedikerede kollegaer, med tætte snitflader til ledelse, systemer og forvaltning.

Du kan læse mere om de forskellige løsninger på digst.dk/It-loesninger og om Center for systemforvaltning på digst.dk/om-os/organisation/center-for-systemforvaltning/.



Ansættelsesvilkår
Arbejdstiden vil gennemsnitligt være 15 timer om ugen og tilrettelægges under hensyntagen til din undervisning og eksaminer.
Du ansættes efter fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer Det statslige område (OAO-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for Kontorfunktionærer, Laboranter og It-medarbejdere (HK) i staten.

Vi forventer at ansættelsen vil være pr. 1. september 2020.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, p.t. Finansministeriets departement, Digitaliseringsstyrelsen, Statens Administration, Statens It og Økonomistyrelsen.



Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål til stillingen eller Center for systemforvaltning, er du velkommen til at kontakte koordinerende fuldmægtig Karen Marie Højgaard Østerby på +45 41 78 60 45 eller kaost@digst.dk i uge 28 og igen fra uge 31.
I ugerne 29 og 30 kan du kontakte projektleder Anne Nørgaard Seica på +45 23 45 09 69 eller anjan@digst.dk.



Ansøgning
Hvis stillingen har din interesse, så tryk på Søg her og send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag.
Vi skal modtage din ansøgning senest søndag den 9. august 2020. Samtaler vil blive afholdt i uge 33 og 34.

Digitaliseringsstyrelsen opfordrer alle interesserede uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Ansøg nu
Kontakt
Digitaliseringsstyrelsen
Landgreven 4
1301
København K
Danmark
Tlf
33926073
Praktisk information
Oprettet
10-07-2020
Udløber
09-08-2020
Kviknummer
LJA-80637038
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration
Beliggenhed