Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Analytisk stærk kollega med skattefaglig profil til Administrations- og Servicestyrelsen i Herning

Administrations- og Servicestyrelsen

Herning, Vestjylland

Indrykket
18-02-2021
Kontakt
Administrations- og Servicestyrelsen
Brændgårdvej 10
7400
Herning
Danmark
Praktisk information
Oprettet
18-02-2021
Udløber
04-03-2021
Kviknummer
LJA-81733845
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Analyse, Finans, forsikring og bank, Økonomi og regnskab

Har du solid erfaring med opgaver der kræver stærke analytiske og skattemæssige kvalifikationer? Trives du i et udadvendt job hvor man får ansvar fra start og hvor du bliver en del af et bredt fagligt samarbejde med fokus på god service? Vil du være med til at udvikle og styrke processerne indenfor skattepligtsområdet, så de skaber værdi og understøtter en stor koncern, som Skatteministeriet? Så er du måske vores nye kollega i Regnskabsservice.

 

Dine kommende kollegaer sikrer kvalitet og korrekthed i både udgiftsregnskabet og skatte- og oplysningspligten i Skatteministeriet

Vi varetager en meningsfuld opgave med at kvalitetssikre og afstemme regnskaberne, således grundlaget for aflæggelse af et korrekt udgiftsregnskab sikres, ligesom vi varetager administrationen af skatte- og oplysningspligt i forbindelse med rejseaktiviteter for hele Skatteministeriets koncern. Vi arbejder for at levere en professionel og effektiv service overfor Skatteministeriets ansatte, og der skal du bruge din faglighed til at skabe værdi for hele koncernen i et tæt samarbejde med Skatteministeriets økonomifunktioner.

 

Regnskabsservice er placeret i Herning og er en del af underdirektørområdet Økonomifunktioner og Service i Administrations- og Servicestyrelsen. Du vil blive en del af et kontor med ca. 18 medarbejdere med forskellig uddannelses- og erhvervsmæssig baggrund.

 

Dine primære opgaver i et udviklings- og serviceorienteret miljø:

 

  • Customs og Fiscalis

  • Overvågning af skattepligtige medarbejdere

  • Indberetning af lønordre

  • Bogføring af refusionsindbetalinger

  • Udbetaling af honorar

  • Afstemning af konti vedr. skyldige beløb, løn, kontingenter, ATP, kantiner mv.

  • Opfølgning på køretilladelser

  • Intern kvalitetssikring af medarbejderudlæg, rejseafregninger og forbrug på firmakreditkort

  • Bidrag og sparring i forbindelse med komplekse skattemæssige spørgsmål både internt og på tværs af Skatteministeriets koncern

  • Medvirke til at sikre og udvikle værdiskabende processer indenfor skatteområdet, herunder automatiseret processer.

  • Bistå med ledelsessparring

  • Diverse ad hoc opgaver relateret til en regnskabsfunktion

 

Stærk skattefaglig profil med interesse for udvikling og procesoptimering 

Du har en relevant uddannelse som skatterevisor, cand.merc.aud., HD eller tilsvarende og har flere års erfaring indenfor skatteområdet fra det offentlige, revisionsbranchen eller det private erhvervsliv. Du har et godt kendskab til skatteregler og oplysningspligt. Derudover lægger vi vægt på, at du:

 

  • Har en ægte passion for skatteområdet

  • Besidder et højt personligt drive og er engageret, omhyggelig og kvalitetsbevidst i opgaveløsningen

  • Er fleksibel med hensyn til opgaver, der skal løses med korte deadlines

  • Har gode samarbejds- og kommunikationsevner

  • Er en stærk formidler i både skrift og tale, ligesom du kan formidle komplekse skattemæssige sammenhænge på en enkel og let forståelig måde

 

Det er vigtigt, at du brænder for at tage del i at gøre processerne endnu bedre, og trives i en organisation, hvor forandringer er konstante og hvor der samarbejdes på tværs af kontorer og styrelser mod et fælles mål. Endvidere har du den grundighed, der er nødvendig for at sikre leverancer af høj kvalitet i samarbejde med andre.

 

Faglige udfordringer, engagerede kolleger og et tillidsbaseret arbejdsmiljø

For os er det vigtigt, at du kommer godt fra start med hjælp fra en fast oplæringsmakker og et velplanlagt onboarding program. Du vil blive en del af et kollegialt fællesskab med god humor og høj trivsel, hvor tonen er åben og ærlig. Vi arbejder sammen om vores fælles mål og vi bidrager alle til at skabe en hverdag, der er spændende og udfordrende med fokus på ansvarlighed, høj faglighed og mulighed for personlig udvikling i et travlt miljø.

 

Ansøgning, kontakt & løn 

Send dit CV, ansøgning og eksamensbeviser via linket søg jobbet senest 4. marts 2021. Vi har planlagt at afholde samtaler i uge 10. Tiltrædelse hurtigst muligt eller senest 1. maj 2021.

 

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Marianne Tirsvad Tholstrup Hansen på e-mail til: mtth@ADST.DK eller på telefon 72 37 32 66.

 

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Forud for ansættelsen vil der blive indhentet straffeattest og referencer.

 

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner, dit arbejdssted bliver indtil videre: Brændgårdvej 10, 7400 Herning

 

Om Administrations- og Servicestyrelsen

Vi understøtter en velfungerende skatteforvaltning ved at yde service af høj kvalitet og administrere effektivt

 

Administrations- og Servicestyrelsens opgave er at sikre, at departement og styrelser i Skatteministeriets koncern kan fokusere på deres kerneopgaver. 

 

Vi varetager koncernens fælles administrations- og servicefunktioner med effektivitet og fagligt stærke løsninger. Derfor er det er vigtigt, at vores medarbejdere står på et solidt fagligt fundament og samtidig er både servicemindede og løsningsorienterede. 

 

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om, sammen med de andre styrelser under Skatteministeriet, at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

 

Læs mere om Administrations- og Servicestyrelsen på www.adst.dk   

 

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

 

 

Vi sikrer fundamentet for finansiering af det danske samfund

Skatteforvaltningen varetager en vigtig samfundsopgave. Vi opkræver hvert år de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på at løse vores opgave sikkert og effektivt, og på at alle betaler det, de skal - hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med os.

 

Med et job hos os får du derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel.

 

Vi har brug for ansatte med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har fokus på god ledelse på alle niveauer bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske.

 

Skatteforvaltningen består af syv styrelser med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet. Samlet har Skatteforvaltningen ca. 8.000 ansatte i hele Danmark. På www.skatteforvaltningen.dk kan du læse mere om de enkelte styrelsers kerneopgaver.


Ansøg nu
Lignende job
Kontakt
Administrations- og Servicestyrelsen
Brændgårdvej 10
7400
Herning
Danmark
Praktisk information
Oprettet
18-02-2021
Udløber
04-03-2021
Kviknummer
LJA-81733845
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Analyse, Finans, forsikring og bank, Økonomi og regnskab
Beliggenhed