Gem annonce

Beskæftigelsesrådgiver - sygemeldte borgere

Ikast-Brande Kommune

Ikast-Brande, Midtjylland

Indrykket
11-07-2019
Ikast-Brande Kommune
Rådhusstrædet 6
7430
Ikast
Danmark
Tlf
99 60 40 40
Praktisk information
Oprettet
11-07-2019
Udløber
19-08-2019
Kviknummer
LJA-74407852
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Konsulent og rådgivning

I Arbejdsmarkedsafdelingen i Ikast-Brande Kommune arbejder vi resultatorienteret sammen med borgere og virksomheder. På tværs af afdelinger arbejder vi således for, at alle borgere der kan skal i job og uddannelse.

 

Vi søger

Fastholdelse & Rehabilitering i Jobcenter Ikast-Brande søger en beskæftigelsesrådgiver, der skal varetage opgaver vedrørende sygemeldte borgere i de første 22 uger af sygemeldingen.

 

Vi forventer, at du:

 

  • er uddannet som enten socialrådgiver eller socialformidler

  • har kendskab til området og til arbejdet med sygedagpenge

  • arbejder struktureret og har flair for administrativt arbejde

  • har gennemslagskraft, er konsekvent, kan tage beslutninger og føre dem ud i livet

  • kan indgå positivt i et samarbejde - såvel internt som eksternt - men også, at du er i stand til at arbejde selvstændigt

  • har et arbejdsmarkedsrettet fokus, hvor du i sagsbehandlingen altid tager udgangspunkt i, at målet er tilbagevenden til selvforsørgelse

  • formår at holde fokus på, hvad den sygemeldte kan, i stedet for på hvad den sygemeldte ikke kan

 

 

Lidt om os

I Ikast-Brande Kommune lægges der vægt på værdierne dialog, tillid og ansvarlighed. Fastholdelse & Rehabilitering består i øjeblikket af 38 medarbejdere: Beskæftigelsesrådgivere, jobkonsulenter og fastholdelseskonsulenter.

 

Afdelingen varetager opgaver vedrørende følgende områder:

 

  • Fleksjob

  • Sygedagpenge

  • Revalidering

  • Jobafklaring

  • Ressourceforløb

 

 

Fastholdelse og Rehabilitering er konstant under udvikling. Der er rig mulighed for at afprøve forskellige modeller. Ledelsen og kollegaerne er meget lydhøre over for forslag.

 

Hvis en borger får forlænget sine sygedagpenge, overgår sagen til en anden rådgiver, der kun sidder med forlængede sygedagpengesager.

 

Lidt om dine arbejdsopgaver

Dine arbejdsopgaver bliver:

 

  • Opfølgningssamtaler samt udarbejdelse af opfølgningsplaner

  • Udarbejdelse af revurderingsskivelser

  • Råd og vejledning i forbindelse med sygedagpenge

  • Iværksættelse af revalidering

  • Iværksættelse af aktiviteter (praktikker, nyorientering, mentorstøtte m.v.)

  • at bruge dig selv i en tæt kontakt med borgerne, så disse dermed opnår en hurtigere tilbagevenden til arbejdsmarkedet

  • Samarbejde med afdelingens fastholdelseskonsulenter

  • En selvstændig sagsstamme på ca. 50 sager

 

 

Vi tilbyder

 

  • Gode faglige og opgavemæssige rammer

  • Et udviklings- og læringsorienteret miljø med løbende fokus på faglig opkvalificering

  • Attraktive løn- og ansættelsesforhold

  • Dygtige og hjælpsomme kollegaer

  • Fri og humoristisk omgangstone

  • Stor grad af frihed under ansvar

 

 

Løn- og ansættelsesforhold

Stillingen har en ugentlig arbejdstid på 37 timer.

 

Ansættelse sker på overenskomstmæssige vilkår, og løn fastsættes efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation og ud fra principperne i Ny løn.

 

Ansøgningsfrist: Mandag 19. august 2019 kl. 08:00.

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ansøg nu
Ikast-Brande Kommune
Rådhusstrædet 6
7430
Ikast
Danmark
Tlf
99 60 40 40
Praktisk information
Oprettet
11-07-2019
Udløber
19-08-2019
Kviknummer
LJA-74407852
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Konsulent og rådgivning
Beliggenhed
Gem annonce