Gem annonce

Brænder du for at gøre en forskel i opgaveløsningen til gavn for borgere og virksomheder, så søg i stillingen i Ydelsesservice i Holbæk Kommune

Holbæk Kommune

Holbæk, Vestsjælland

Indrykket
20-11-2020
Kontakt
Holbæk Kommune
Kanalstræde 2
4300
Holbæk
Danmark
Praktisk information
Oprettet
20-11-2020
Udløber
01-12-2020
Kviknummer
LJA-81406660
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration

I Ydelsesservice er der ansat 29 kollegaer, som dagligt brænder for at gøre en forskel i samarbejdet med borgere, virksomheder og kollegaer i et tværfagligt samarbejde. Ydelsesservice er organisatorisk placeret i Kerneområdet "Alle kan bidrage" - læs mere her

 

Vi søger en rutineret kollega, der har flere års erfaring med at arbejde med udbetaling af ydelser i henhold til Aktivloven. Stilling fordrer, du har indsigt i enkeltydelser og sanktioner, men også gerne, at du kender både til ansøgning om forsørgelse og ansøgning samt opfølgning på 34. Alternativt har du viden og kompetencer fra dele af områderne og har lyst til at ville lære mere om ydelsesområdet. Det som er vigtigt for os er, at du er med på den rejse, der sikrer, at vi understøtter hinanden i at være faglig dygtige og kompetente i vores opgaveløsning.

 

Vi ønsker stillingen besat hurtigst muligt. Vi venter dog gerne på den rette kandidat.

Opgaverne i Visitations- og ansøgningsgruppen er mangeartede og vi har mange samarbejdspartnere både i Jobcenteret og i Holbæk Kommune. I Visitations- og ansøgningsgruppen arbejdes der med tovholderfunktioner for de forskellige opgaver for at sikre størst mulig faglighed i opgaveløsningen. I stillingen lægges op til opgaven med at være tovholder på opgaven omkring boliger, som i dag er en del af gruppens opgaveløsning, men hvor vi ønsker en person har tovholderfunktionen fremadrettet.

 

I tovholderopgaven vil opgaveløsningen være:

  • Samarbejdet med Boligkontoret i Holbæk Kommune

  • Dialog med borgere og samarbejdspartnere om opskrivning på akutbolig, heri administrerer reglerne herfor, som er politisk bestemt

  • Internt samarbejde i kerneområderne imellem i Holbæk kommune

  • Samarbejde om boliger på Integrationsområdet

  • Repræsentant i beboerklagenævnet

  • Deltage i mødeforaer med boligselskaber, visiationsgruppe samt social netværksgruppe.

 

Herudover ønskes deltagelse i anden tovholderholderopgave omkring sanktioner på tværs af alle målgrupper. Tovholderopgaverne løses og koordineres ugentligt i opgavefællesskabet, og det betyder samtidig at der er forventning om deltagelse i hele gruppens opgaveløsning.

 

De administrative opgaver er sagsbehandling, hvor der træffes afgørelse om:

  • Sanktioner på samtlige målgrupper

  • Begravelseshjælp

  • Overlevelseshjælp

  • Løbende sagsbehandling af enkeltydelser

  • Løbende bevillinger af forsørgelsesydelser, herunder deltagelse en tidlig indsats, som sikrer at borgere indenfor 1-3 dage administrativt kan få afklaret, om borgeren kan få bevilget en løbende ydelse, men også deltagelse i fællessamtaler med Jobcenteret, hvor der i samtalen ydes råd og vejledning omkring økonomi, 225 timers reglen, kontanthjælpsloftet og sanktioner

  • Ansøgninger om 34 og løbende opfølgning

 

Herudover deltager gruppen i følgende opgaver:

  • I den daglige telefontid imellem kl. 08.00 13.00

  • I den daglige vagtordning og frontekspedition af personlige henvendelser til Ydelsesservice imellem kl. 10.00 13.00

  • Åben rådgivning for integrationsborgere i fællesskab med Jobcenteret

  • Tovholderfunktioner

 

Stillingen i Visitations- og ansøgningsgruppen er derfor ud over at være administrativ også er en stilling, hvor du vil få en del borgerkontakt.

 

Vi leverer ydelser af høj faglig kvalitet, og derfor er vores krav til dig, at du:

  • er kontoruddannet med offentlig administration som speciale, uddannet socialrådgiver eller socialformidler og har erfaring og indgående kendskab til Aktivloven, herunder relateret lovgivning

  • har erfaring med at arbejde med udbetaling og opfølgning af sociale ydelser

  • er erfaren bruger af Microsoft Office, Fasit, KMD Sag, KMD-Aktiv, E-Indkomst og indsigt i elektronisk sagsbehandling

  • har gode samarbejds- og kommunikationsevner, og kan indgå i dialog med såvel borgere, virksomheder, samarbejdspartnere, som kolleger og ledelsen

  • er fleksibel, løsningsorienteret, ansvarsbevidst, smilende, udadvendt og har en god tilgang til at yde borgerservice

  • evner at tage ansvar for egen udvikling i arbejdet

  • evner at varetage mange forskellige opgaver og tilrettelægge dit arbejde i en organisation med mange opgavetyper

  • evner at omsætte opgaver til resultater

  • besidder høj stresstærskel og godt humør i en hverdag, præget af mange og forskellige opgaver med forskellige deadlines

  • har flair for tal

  • evner at være fleksibel i forhold til at lære nyt og bidrage i den fælles opgaveløsning, når der sker ændringer i lovgivningen

 

Vi tilbyder:

  • en afdeling, der har et godt kollegialt fællesskab, hvor der er dygtige og engagerede kolleger

  • flydende sagsbehandling

  • vi dyrker fagligheden og sætter en ære i at gøre os umage med at finde den bedste løsning i samarbejdet med borgeren, kolleger og samarbejdspartnere

  • et spændende og fagligt udfordrende job, der har politisk bevågenhed

  • stor selvstændighed i opgaveløsningen, men samtidig også fagligt dygtige kolleger, der stiller sig hjælpsom til rådighed ved sværere opgaver

  • ledelsesmæssig opbakning med en ledelsesstil, der er åben, nærværende og medinddragende

  • flextidsordning

 

Løn og ansættelsesvilkår:

Din løn vil blive fastsat efter gældende overenskomst og med principperne for Ny løn.

 

Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Henriette Durup Johansen, tlf. 72 36 58 12 eller mail henjo@holb.dk eller til afdelingsleder Bjørn Michael Schülein 72 36 46 28 eller mail bjosc@holb.dk  ller ved at ringe direkte til Visitations- og ansøgningsgruppen på tlf. 72 36 36 36.

 

Vi ser frem til at modtage din ansøgning.

Ansøgningsfristen er 1. december 2020. Ansættelsessamtaler forventes gennemført den 7. december 2020.

 

Om kerneområdet Alle Kan Bidrage

Alle Kan Bidrage er en af de i alt 6 kerneområder i Holbæk Kommune. Alle Kan Bidrage består af 7 enheder og en stab. De 6 enheder er Ydelsesservice, "Dagpenge- og Flexjobindsatsen, Kontanthjælps- og Integrationsindsatsen, Sygedagpengeindsatsen, Ressourceforløbsindsatsen, Virksomhedsindsatsen og Staben. Alle Kan Bidrage har et samlet budget på ca. 1 mia. kr.

Holbæk Kommune er en geografisk stor kommune med en god balance med Holbæk By og de 17 lokalområder. Holbæk Kommune har ca. 71.000 indbyggere og 4.500 medarbejdere.

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ansøg nu
Kontakt
Holbæk Kommune
Kanalstræde 2
4300
Holbæk
Danmark
Praktisk information
Oprettet
20-11-2020
Udløber
01-12-2020
Kviknummer
LJA-81406660
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration
Beliggenhed
Gem annonce