Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Budgetkonsulent til Center for Økonomi & Indkøb

Vallensbæk Kommune

Vallensbæk, Storkøbenhavn

Indrykket
14-09-2018
Kontakt
Vallensbæk Kommune
Vallensbæk Stationstorv 100
2665
Vallensbæk Strand
Danmark
Praktisk information
Oprettet
14-09-2018
Udløber
15-10-2018
Kviknummer
LJA-65514540
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Analyse, Økonomi og regnskab

Har du lyst til et spændende og udfordrende job i Vallensbæk Kommune, så søger vi en ny kollega til vores Budgetteam.

Stillingen er placeret i Center for Økonomi & Indkøb, som omfatter økonomichefen og 15 medarbejdere fordelt som følger:

  • Budgetteam (5 medarbejdere)

  • Regnskabsteam (4 medarbejdere)

  • Debitorteam og social kontrol (3 medarbejdere)

  • Indkøbsteam (3 medarbejdere)

Budgetteamet varetager mange centrale opgaver i tilknytning til budgetprocessen og kommunens fire årlige budgetopfølgninger. Herudover bidrager teamet til regnskabsafslutningen og gennemfører bl.a. en række analyser af udviklingstendenser i kommunens økonomi.

Ansættelse i Center for Økonomi & Indkøb byder på en spændende hverdag med udfordrende opgaver, dygtige kollegaer og en uformel omgangstone kombineret med humor.

Arbejdsområde og personlige kvalifikationer:
Som vores nye budgetkonsulent vil du bl.a. få ansvaret for udarbejdelse af kommunens befolkningsprognose samt to kapacitetsprognoser på børne- og skoleområdet og på ældreområdet. Kapacitetsprognoserne udarbejdes i et tæt samarbejde med de relevante fagcentre. Der er stor opmærksomhed på befolknings- og kapacitetsprognoserne, idet Vallensbæk Kommune oplever en kraftig befolkningsvækst i disse år. Og prognoserne indgår derfor som en central del af kommunens planlægningsgrundlag. 

Du vil endvidere få ansvaret for udarbejdelse af kommunens månedlige ledelsesinformation, som drøftes og behandles i kommunens Chefforum. Hertil kommer, at du skal være med i et spændende udviklingsarbejde med kommunens generelle ledelsesinformation, herunder med den fælleskommunale ledelsesinformation (FLIS). Derudover vil der i stillingen jævnligt komme opgaver og ønsker til analyser, hvor det kræves, at man kan trække, sammenstille og analysere kommunaløkonomiske nøgletal og anden statistik bredt set.

Vallensbæk Kommune har et forpligtende samarbejde med Ishøj Kommune. I det samarbejde varetager Ishøj Kommune en række opgaver for Vallensbæk i forhold til bl.a. børn og voksne med særlige behov. Der er en større økonomi forbundet med dette, som der også vil komme opgaver og analyser i forhold til.

Ud over disse mere analyseprægede opgaver indeholder stillingen en række mere driftsprægede opgaver, herunder opgørelser af kommunens likviditet og sagsfremstilling til kommunens Økonomiudvalg herom, opgørelse af den årlige låneramme og hjemtagelse af lån, årlig sagsfremstilling til Kommunalbestyrelsen om regnskaberne for afdelingerne i Vallensbæk Boligselskab samt styring af dialogen med Glostrup Provsti om fastsættelse af kirkeskatten i Vallensbæk.

Stillingen indeholder således både en analyse- og en konsulentfunktion. Det er vigtigt, at du kan servicere det decentrale niveau, men også kan have den kritiske tilgang, når det er nødvendigt.

Den ledige stilling er bred med mange spændende og udviklende opgaver. Der vil for den rette kandidat derfor være mulighed for stor faglig og personlig udvikling. I stillingen vil du få indsigt og erfaring med mange centrale kommunaløkonomiske emner.

Vi lægger vægt på, at du har erfaring med at arbejde med Excel og evt. med økonomi fra en tilsvarende stilling. Din uddannelsesmæssig baggrund er ikke afgørende, men du har formentlig en videregående samfundsvidenskabelig uddannelse. Vi lægger desuden vægt på, at du kan se bag om tallene og samarbejde med andre fagcentre i organisationen.

Det er desuden vigtigt, at du har et godt overblik og er i stand til at planlægge dine opgaver. Til gengæld får du muligheden for at blive en del af et meget stærkt og præsterende budgetteam.

Ansættelsesvilkår:
Stillingen er normeret til 37 timer og aflønnes i henhold til gældende overenskomst og i henhold til principperne for Ny løn. Lønnen aftales endeligt med den forhandlingsberettigede organisation. Ansættelsen sker på overenskomstvilkår og stillingen kan tiltrædes hurtigst muligt og senest pr. 1. december 2018.

Hvis du vil vide mere, kan du kontakte økonomichef Peter Werther Andersen på 4797 4070 eller økonomikonsulent Morten Svenningsen på telefon 4797 4064.

Ansøgning:
Send din ansøgning vedlagt CV, kopi af uddannelsesbevis(er) og evt. udtalelser online via kommunens rekrutteringssystem.

Ansøgningsfrist: 15. oktober 2018, kl. 10.

Ansættelsessamtaler afholdes den 23. oktober 2018 og eventuelle 2. samtaler den 26. oktober 2018.

Om kommunen:
Vallensbæk Kommune er velorganiseret og overskuelig med ca. 16.600 borgere og omkring 1.200 ansatte. Vallensbæk Kommune forsøger at udnytte den mindre organisations flade hierarki, nærhed og korte beslutningsveje til at sikre en effektiv og dynamisk organisation, der er i stand til at imødekomme forventningerne og kravene til en nutidig kommune.

Yderligere oplysninger på kommunens hjemmeside: www.vallensbaek.dk

 

 

 

 


Ansøg nu
Kontakt
Vallensbæk Kommune
Vallensbæk Stationstorv 100
2665
Vallensbæk Strand
Danmark
Praktisk information
Oprettet
14-09-2018
Udløber
15-10-2018
Kviknummer
LJA-65514540
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Analyse, Økonomi og regnskab
Beliggenhed