Gem annonce

Budgetkoordinator til Sorø Kommune

Sorø Kommune

Sorø, Vestsjælland

Indrykket
11-07-2019
Kontakt
Sorø Kommune
Rådhusvej 8
4180
Sorø
Danmark
Praktisk information
Oprettet
11-07-2019
Udløber
21-08-2019
Kviknummer
LJA-74407854
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Økonomi og regnskab

Sorø Kommune søger pr. 1. oktober en erfaren budgetkoordinator. Med den udsatte deadline for budget 2020 får du mulighed for at deltage i både 1. og 2. behandling en unik chance for at sætte dit fingeraftryk på kommunens budgetproces lige fra starten.

 

Vores dygtige budgetkoordinator har fået nye spændende opgaver, og vi søger derfor en erfaren budgetkoordinator, der finder energi i at samarbejde med kollegaer og chefer samt kan holde mange bolde i luften og har lyst til at videreudvikle Sorø Kommunes økonomistyringen og budgetproces. Stillingen er placeret i Sorø Kommunes Center for Økonomi og Personale (ØP), der understøtter Byrådet og ledelsen i både den overordnede og den detaljerede styring af kommunens økonomi.

 

Sorø Kommune har en smal ledelsesorganisation, hvor du indgår i et tæt samarbejde med økonomichef og direktion. Din rolle er at være foran processen, at sikre involvering og skabe grundlag for kvalificerede beslutninger. Som budgetkoordinator er du forankret i en faglig stærk konsulentgruppe. Ud over kollegaerne i ØP har du et tæt samarbejde med nøglemedarbejdere i centrene, kommunens chefgruppe og Byrådet. En spændende stilling for dig, der synes at styring af den offentlige økonomi er en kerneopgave.

 

Opgaven

Du er tovholder på hele budgetprocessen og er ansvarlig for beregning af kommunens indtægter. Dine opgaver indeholder:

 

  • Budgetlægning af kommunens indtægtsbudget (skatter og afgifter, tilskud og udligning)

  • Udarbejdelse af budgetvejledning og generelle budgetbemærkninger

  • Oprettelse af budgetmodel i økonomisystemet OPUS

  • Tovholder ift. tekniske korrektioner, budgetønsker og prioriteringsforslag

  • Udarbejdelse af politiske budgetsager

  • Udarbejdelse af præsentationer ifm. budgetprocessen

  • Oprettelse og afstemning af resultatopgørelse

  • Kommunikation ift. økonomikonsulenter, ledelsesorganisation, MED-organisation og Byrådet

  • Sparring og rådgivning med kommunens ledelsesorganisation

  • Aktiv udvikling af Sorø Kommunes budgetproces

 

 

Herudover vil der være forskellige ad hoc opgaver, notater og analyser til direktion og Byråd.

 

Forventninger til dine faglige kompetencer

 

  • Du har erfaring med at arbejde i en central økonomifunktion

  • Du har erfaring med indtægtsbudgettering og er fortrolig med KLs tilskuds- og udligningsmodel

  • Du har en relevant administrativ eller akademisk uddannelse

  • Du kan skabe overblik og struktur i store talmængder og kan forholde dig analytisk til disse

  • Du formidler økonomisk indsigt forståeligt i et klart sprog (skrift og tale)

  • Du har kendskab til økonomisystemet OPUS og er superbruger i Excel

 

 

Forventninger til dine personlige kompetencer

 

  • Du kan navigere i forskellige niveauer hvor du både rådgiver, sparrer og kontrollerer

  • Du kan arbejde i et spændingsfelt af mange forskellige større og mindre opgaver, der involverer kollegaer, ledelsesorganisation og Byrådsbetjening

  • Du arbejder struktureret og grundigt og har øje for detaljer

  • Du er ansvarsbevidst og følger dine opgaver helt til dørs

  • Du kan arbejde selvstændigt og forstår at prioritere dine opgaver

  • Du ønsker at bidrage til fagligheden og den sociale kapital i centeret

 

 

Om os

Økonomi- og Personalecentret er et af kommunens tre stabscentre, der samarbejder med kommunens fire fagcentre med tilhørende institutioner. Centret består af 32 medarbejdere, der servicerer Byrådet og organisationen ift. løn, bogholderi, forsikring, indkøb samt alle spørgsmål om kommunaløkonomi og HR, så Byrådet er velfunderet i deres prioriteringer og organisationen har fokus på at levere service til borgerne.

 

Stillingen er placeret i Team Økonomi, der består af ti konsulenter med et højt fagligt niveau. Teamets opgaver spænder fra opsætning og vedligeholdelse af Økonomisystemet KMD OPUS til ledelsesrådgivning og Borgmesterbetjening. Omgangstonen er kammeratlig og uhøjtidelig, og der er fleksibilitet i opgaveløsningen.

 

Yderligere oplysninger

Stillingen er på 37 timer om ugen til besættelse den 1. oktober 2019.

Ansættelse sker efter overenskomst mellem KL og den relevante faglige organisation.

Løn og titel aftales konkret ud fra baggrund og erfaringer.

 

Der afholdes samtaler den 26. august 2019. Efter aftale med dig indhenter vi referencer.

 

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Økonomi- og Personalechef Stine Basballe på telefon 6079 9990.

 

I Sorø Kommune ser vi mangfoldighed som en styrke, og vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen uanset alder, køn, race, religion og etnisk tilhørsforhold. Værdigrundlaget i Sorø Kommune er: troværdighed, engagement og arbejdsglæde, dialog, åbenhed og anerkendelse.

 

Sorø Kommune er en røgfri arbejdsplads.

 

Kommunen har knap 30.000 indbyggere og er beliggende midt på Sjælland i et naturskønt område med søer og skove. Sorø Kommune har ca. 2.200 medarbejdere.

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ansøg nu
Kontakt
Sorø Kommune
Rådhusvej 8
4180
Sorø
Danmark
Praktisk information
Oprettet
11-07-2019
Udløber
21-08-2019
Kviknummer
LJA-74407854
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Økonomi og regnskab
Beliggenhed
Gem annonce