Gem annonce

En effektiv og udviklingsorienteret kommunikationsmedarbejder/fuldmægtig/specialkonsulent søges

Grønlands Selvstyre

Nuuk

Indrykket
31-07-2020
Grønlands Selvstyre
Imaneq 4, Postboks 1015
3900
Nuuk
Danmark
Praktisk information
Oprettet
31-07-2020
Udløber
13-08-2020
Kviknummer
LJA-80768486
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Kommunikation og medier

Departementet ønsker at styrke både den interne og eksterne kommunikation, og søger derfor en kollega til en nyoprettet stilling. Brænder du for kommunikations- og informationsarbejde? Er du god til at skrive? Er du dynamisk og kreativ? Så er det dig, vi har brug for.

Tiltrædelsesdato er d. 1. oktober 2020 eller snarest efter aftale.

Om stillingen

Der er 4 afdelinger i departementet, som varetager de departementale opgaver inden for områderne bolig, ejendomme, anlæg og infrastruktur. Der er ca. 30 medarbejdere i departementet. Vi leder efter en kollega, der sammen med samtlige afdelingers medarbejdere og departementets ledelse, kan varetage en central funktion i departementets interne og eksterne kommunikation.

Dine opgaver bliver at:

  • Stå i spidsen for at koordinere og tilrettelægge departementets samlede kommunikationsindsats i samarbejde med samtlige afdelinger i departementet
  • Udarbejde en kommunikationsstrategi
  • Rådgive og give sparring om kommunikation generelt
  • Arbejde med web og sociale medier, presse og medieovervågning
  • Udarbejde og videreformidle informationsmateriel, artikler, pressemeddelelser, kronikker, m.m. til medier, Selvstyrets hjemmeside og intranet
  • Være webredaktør i departementet og sørge for at opdatere og vedligeholde hjemmesiden og intranettet
  • Ad hoc


Vi forventer:

  • At du har en relevant videregående uddannelse
  • At du er god til at kommunikere såvel mundtligt som skriftligt
  • At du har personlig gennemslagskraft
  • At du kan bearbejde kompliceret materiale og lovforslag til en let forståelig form
  • At du er god til at koordinere og at samarbejde og udviser fleksibilitet selv i pressede situationer
  • At du er imødekommende, har gode samarbejdsevner, diplomatisk og har en god resultatorienteret tilgang
  • At du er omstillingsparat, har gåpåmod og kan tilpasse dig arbejdet i en politisk styret organisation
  • At du eventuelt også kan indgå i Ledelsessekretariatets øvrige opgaver så som referatskrivning og udarbejdelse af notater m.v.
  • At du er engageret, stabil og kan samarbejde såvel som arbejde selvstændigt
  • At du har kendskab til grønlandsk kultur og grønlandsk samfund


Det vil være en fordel, hvis du har erfaring med politiske beslutningsprocesser, herunder Inatsisartuts samlinger, sager til Naalakkersuisut og erfaring med sagsbehandling og offentlig forvaltning.

Det vil også være en fordel, hvis du kan fremvise erfaring fx inden for journalistik eller kommunikation, erfaring med pressehåndtering og kommunikations- og informationsarbejde og strategisk planlægning, teknisk flair fx med kendskab til forskellige IT-værktøjer, herunder cBrain F2, Outlook og Microsoft Office pakken.

Det skal bemærkes, at der er tale om en stilling med mange forskelligartede opgaver og et bredt ansvarsområde. Der påregnes aften- og weekendarbejde samt arbejde under tidspres. Dette særligt under Inatsisartut-samlingerne.

Vi tilbyder:

  • Et arbejde, der er tæt på den politiske beslutningsproces
  • Et uformelt arbejdsmiljø med korte kommandoveje og engagerede kolleger, der sætter en ære i at holde et højt fagligt niveau
  • Et foranderligt arbejdsmiljø
  • Personlig og faglig udvikling samt gode muligheder for efteruddannelse



Yderligere oplysninger

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Afdelingschef Aviâja Mørch Amondsen på telefon nr. +299 345000 eller via e-mail AVMA@nanoq.gl
Ønsker du yderligere information om Grønlands Selvstyre, kan du læse mere på Naalakkersuisuts hjemmeside www.naalakkersuisut.gl 

Ansøgning 

Ansøgningsfristen er d. 13. august 2020.
Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 34 og 35.

Løn og ansættelsesforhold

Løn - og ansættelsesvilkår, herunder ret til til- og fratrædelsesrejse og bohaveflytning, i henhold til den på tiltrædelsestidspunktet gældende aftale/overenskomst mellem Grønlands Selvstyre og pågældende forhandlingsberettigede organisation.

For en kandidat med de rette dokumenterbare kompetencer, kan der ske ansættelse som specialkonsulent.

Bolig 

Der kan til stillingen anvises umøbleret personalebolig efter de til enhver tid gældende regler. Der kan ikke anvises bolig til personer, der i forvejen har en personalebolig eller en anden bolig ejet af kommunen eller Grønlands Selvstyre. Husleje og depositum betales efter de til enhver tid gældende regler for den anviste bolig. Personaleboligen er knyttet op på ansættelsesforholdet, og skal fraflyttes ved ansættelsesforholdets ophør.

Husleje og boligstandard kan variere afhængigt af boligens alder, ejerforhold mv. Der kan være ventetid på anvisning af permanent personalebolig, hvorfor der kan ske indkvartering vakant, herunder også i mindre bofællesskaber eller hotellejligheder, for hvilket der sker beskatning. Det er ikke muligt at holde større husdyr eksempelvis hund eller kat i personale- eller vakantboligen.

Indsend ansøgning, CV, uddannelses- og kursusbeviser, samt andre relevante dokumenter ved at trykke Send ansøgning.

Vi modtager ikke ansøgninger via e-mail.

Om Naalakkersuisut

Søger du udfordringer og har lyst til at præge hverdagen gennem dit arbejdsliv og være med til at forme fremtiden, så er et job hos Grønlands Selvstyre noget for dig.
Vi forventer stor ansvarlighed og vægter faglige kvalifikationer, en sund analytisk tilgang til tingene samt omstillingsparathed højt hos medarbejderne. Herudover er din evne til at strukturere hverdagen og bevare overblikket vigtig.

Grønlands Selvstyre består af en Centraladministration, med mere end 650 ansatte fordelt på flere departementer, samt en lang række decentrale enheder. Tilsammen er vi mere end 2500 mennesker tilknyttet Grønlands Selvstyre. Centraladministrationens opgave er, at sikre Naalakkersuisut (regeringen) et solidt politisk beslutningsgrundlag, samt at føre de politiske beslutninger ud i livet.

Du kan læse mere om Grønlands Selvstyre på http://www.naalakkersuisut.gl/job

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ansøg nu
Grønlands Selvstyre
Imaneq 4, Postboks 1015
3900
Nuuk
Danmark
Praktisk information
Oprettet
31-07-2020
Udløber
13-08-2020
Kviknummer
LJA-80768486
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Kommunikation og medier
Beliggenhed
Gem annonce