Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Engageret medarbejder til udgående kontrolaktioner og sagsbehandling i projekt Illegal hos Skattestyrelsen i Høje-Taastrup

Skattestyrelsen

Høje-Taastrup, Storkøbenhavn

Indrykket
24-07-2020
Kontakt
Skattestyrelsen
Helgeshøj Alle 9
2630
Taastrup
Danmark
Praktisk information
Oprettet
24-07-2020
Udløber
01-08-2020
Kviknummer
LJA-80724140
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Økonomi og regnskab

Har du en baggrund inden for afgifter, skat, moms, regnskab eller revision, og kunne du tænke dig at understøtte vores arbejde mod Illegal handel på Afgiftsområdet via udgående kontrolaktioner og sagsbehandling på kontoret? Trives du også i et arbejde som kan indeholde komplekse problemstillinger? Så er du måske vores nye kollega i Afgifter.

Alsidige opgaver og teamwork med dygtige kollegaer

Som medarbejder i Afgifter 4 vil du komme til at arbejde med et af vores store fokusområder; den Illegale handel på afgiftsområdet. Du vil blive tilknyttet et team, som arbejder med kontrol og sagsbehandling af illegalt importerede afgiftspligtige varer på tværs af Danmark og ved grænsen. Din arbejdstid vil derfor være kombineret af dage på kontoret og dage med udgående kontroller, der i noget omfang udføres udenfor normale arbejdstider. I perioder vil du desuden skulle samarbejde tæt med eksterne samarbejdspartnere, som fx politi og Fødevarestyrelsens Rejsehold.

I dit arbejde som kontrolmedarbejder vil du ofte stå overfor udfordrende og komplekse sager og afgørelser. Det er derfor vigtigt, at du kan kommunikere klart og letforståeligt i dine skriftlige afgørelser, såvel som i dit møde med virksomheder og borgere, når du er på udgående kontroller.

Trivsel og udvikling i Afgifter

Som medarbejder i Afgifter, vil du blive del af en afdeling der sætter stort fokus på trivsel, samarbejde og faglighed. Vi tilbyder blandt andet vores medarbejdere en høj grad af fleksibilitet, med meget medansvar i forhold til planlægning og løsning af opgaverne.

Da arbejdet i Afgifter er organiseret i projekter, som arbejder forskelligt med de mange typer af Afgifter, vil du over tid få mulighed for at indgå i andre projekter og arbejde med nye afgiftsområder og virksomhedstyper.

I Afgifter har vi desuden snitflader ud mod mange andre afdelinger i Skatteforvaltningen, mens vi har samarbejder med eksterne brancher og andre styrelser. Du vil derfor få rig mulighed for at opbygge et solidt netværk i forbindelse med dit arbejde i afdelingen.

Engageret kontrolmedarbejder med faglig erfaring

Du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund, fx SKATs fuldmægtig uddannelse, skatterevisor, anden relevant intern uddannelse i Skatteforvaltningen, anden revisionsmæssig uddannelse eller lignende uddannelse på bachelor eller diplom niveau.

Alternativt kan du have opnået tilsvarende faglighed, kvalifikationer og kompetencer gennem din erhvervserfaring. Det er en fordel med et godt kendskab til sagsbehandling, skatte-, afgifts- og momsret samt forvaltningsret, men skulle du mangle viden inden for nogle af de nævnte områder, vil du blive oplært af kompetente kollegaer.

For at få succes i jobbet er det vigtigt, at du har en positiv indstilling, samt at:

  • Du træffer fagligt funderede beslutninger på et gennemarbejdet grundlag

  • Du arbejder struktureret med dine opgaver

  • Du kan bevare overblikket i stressede situationer og i sager med lange forløb eller korte frister

  • Du trives i et miljø, hvor gode samarbejdsevner og vidensdeling vægtes højt

  • Du har en professionel adfærd i mødet med virksomheder og deres rådgivere

  • Du har lyst til at fordybe dig i afgiftsområdet og bidrage til opfyldelse af projektmålene

 

Din nye arbejdsplads

Du vil blive tilknyttet Afgifter 4 i Høje Taastrup. Her vil du indgå i et stærkt fagligt team af 18 gode kollegaer med en humoristisk og uhøjtidelig omgangstone.

Afgifter består af 6 enheder og ca. 120 medarbejdere, fordelt i hele landet, med fokus på kontrol, vejledning mv. inden for illegal indførsel af afgiftspligtige varer, varebaserede punktafgifter samt energi- og miljøafgifter.

Vi arbejder målrettet for at sikre, at virksomhederne betaler de korrekte skatter og afgifter til tiden.

Ansøgning og kontakt

Send din ansøgning sammen med CV, eksamensbevis og eventuelt yderligere materiale via linket Søg stillingen senest 1. august 2020. Der afholdes samtaler umiddelbart efter ansøgningsfristen.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder i Afgifter 4, Niels Fischer, på telefon 72 38 91 79 eller specialkonsulent Mette Pallesen på telefon 72 38 20 56.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Tiltrædelse ønskes snarest muligt.

Dit arbejdssted bliver indtil videre Helgeshøj Allé 9 2630 Taastrup.

Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest.

Om Skattestyrelsen  

Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre finansieringen af det, vi er fælles om.

Uanset, hvilken jobfunktion du skal varetage i Skattestyrelsen, kommer du til at arbejde med at sikre finansieringen af velfærdssamfundet og meget af det, der skaber sammenhængskraft i Danmark; skoler, hospitaler, veje og meget mere. Vores organisation er fyldt med specialister, der arbejder sammen på tværs af mange forskellige fagligheder og geografisk placering, så du bliver en del af et mangfoldigt fællesskab, hvor vi løser komplekse og krævende opgaver. Som ny vil du opleve, at læringskurven er stejl, og at du bygger kompetencer, der vil følge dig i din videre karriere.

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Vi sikrer fundamentet for finansiering af det danske samfund 

Skatteforvaltningen varetager en vigtig samfundsopgave. Vi opkræver hvert år de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på at løse vores opgave sikkert og effektivt, og på at alle betaler det, de skal - hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med os.

Med et job hos os får du derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel.

Vi har brug for ansatte med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har fokus på god ledelse på alle niveauer bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske.

Skatteforvaltningen består af syv styrelser med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet. Samlet har Skatteforvaltningen ca. 8.000 ansatte i hele Danmark. På www.skatteforvaltningen.dk kan du læse mere om de enkelte styrelsers kerneopgaver.


Ansøg nu
Lignende job

Holbæk Kommune - Holbæk Bibliotek

Koldingbibliotekerne, Kolding Bibliotek
Kontakt
Skattestyrelsen
Helgeshøj Alle 9
2630
Taastrup
Danmark
Praktisk information
Oprettet
24-07-2020
Udløber
01-08-2020
Kviknummer
LJA-80724140
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Økonomi og regnskab
Beliggenhed