Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Faglig kompetent administrativ medarbejder til Arbejdsmarkedsservice - Jobcenter Skanderborg

Skanderborg Kommune

Skanderborg, Østjylland

Indrykket
11-07-2019
Kontakt
Skanderborg Kommune
Skanderborg Fælled 1
8660
Skanderborg
Danmark
Praktisk information
Oprettet
11-07-2019
Udløber
08-08-2019
Kviknummer
LJA-74407853
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration

Faglig kompetent, selvkørende og dygtig Administrativ medarbejder til Arbejdsmarkedsservice - Jobcenter Skanderborg

 

Jobcenter Skanderborg har en stærk virksomhedsrettet profil og et stort fokus på at hjælpe ledige i job hurtigst muligt. Lige nu går det godt, og vi arbejder hele tiden med at fastholde vores position, som en af de kommuner med landets laveste ledighed.

 

Hyppige jobrettede samtaler med vores borgere, fælles samtaler med A-kasser, og målrettet brug af IT-værktøjer som Joblog og selvbooking er en integreret del af vores indsats, og vi stiller store krav til vores medarbejdere.

 

I Arbejdsmarkedsservice servicerer vi mange forskellige målgrupper i Jobcentret, som alle er ledige og klar til arbejdsmarkedet eller allerede er ansat i et fleksjob. Indsatserne er tilrettelagt forskelligt.

 

I den forbindelse har vores administrative team en helt central opgave i at tilrettelægge, koordinere og udføre en bred vifte af administrative processer og opgaver, der hele tiden skifter karakter i forbindelse med de mange reformer, som løbende rammer beskæftigelsesområdet.

 

Vi mangler pt. en erfaren og faglig dygtig administrativ medarbejder, som hurtigt skal kunne indgå i og har erfaring med følgende arbejdsopgaver:

 

  • Planlægning og indkaldelse af fællessamtaler med alle A-kasser (og omlægning af processerne i forlængelse af forenklingsreformen pr. 1. januar 2020).

  • Vejledning af virksomheder i brug af VITAS og JobAG.

  • Vejledning af borgere i brug af jobnet (selvbooking, joblog, CV-oprettelse, mm.)

  • Indgå i telefonisk betjening af borgere i afdelingen - herunder betjene vagttelefonen.

  • Bistå i spørgsmål af generel karakter for afdelingens forskellige målgrupper - herunder sikre lettere sagsbehandling.

  • Understøtning af den ledelsesmæssige styring af indsatserne i afdelingen.

  • Gennemgang og afsendelse af diverse sagsakter.

  • Registrering og bistand til koordinering af jobrotationsprojekter.

  • Administrativ understøtning og koordinering af andre projekter i afdelingen.

  • Div. administrative ad hoc-opgaver.

 

 

Beskæftigelsesområdet er i konstant forandring, så opgaverne vil løbende ændre karakter og der kan komme nye til. Vi er pt. i gang med at planlægge implementeringen af forenklingsreformens tiltag, som træder i kraft pr. 01-01-2020. Du skal derfor være klar på at kunne ændre dine arbejdsopgaver og tage nye opgaver ind løbende.

 

Vi forventer at du:

 

  • Er nysgerrig på lovstof, arbejdsgange og procedurer som har betydning for afdelingens arbejde.

  • Er systematisk i din måde at arbejde på og kan overskue mange opgaver på samme tid.

  • Har flair for at tilegne dig viden om nye IT-systemer - og her er det en klar fordel, at du har kendskab til KMD Momentum, KMD Sag, Planner, Jobnet, VITAS, JobAG samt dokumenthåndtering i SBSYS.

  • Du evner at bruge forskellige IT-redskaber systematisk i det daglige arbejde - herunder MS Office-programmerne og Skype for Business.

  • Kan indgå i et godt og effektivt samspil med kolleger, borgere, virksomheder og andre samarbejdspartnere.

 

 

Vi ønsker en kollega som:

 

  • Er selvkørende og indstillet på at tage ansvar og bidrage i et samarbejde i det administrative team og med de øvrige kolleger i afdelingen.

  • Er idéskabende, driftssikker og agerer konstruktivt i løbende forandringer.

  • Er bevidst om, at vores kerneopgave er at servicere både borgere og virksomheder på en ordentlig og empatisk måde.

  • Har en nysgerrig og analytisk tilgang til sin opgaveløsning, og kender vigtigheden af de rigtige afgørelser og registreringer.

  • Er kommunikativ velfunderet i tale og på skrift.

  • Vil trives i Skanderborg Fælleds faciliteter, hvor der er fokus på samskabelse, med flydende arbejdspladser i storrumskontorer og et højt energiniveau.

 

 

Der er tale om en fast stilling på 37 timer efter overenskomst med HK.

Har du kvalificerede spørgsmål til jobbet, kan du få mere at vide om jobbet ved at kontakte administrativ medarbejder Niels Larsen på telefon 87 94 75 58 (ferie uge 32), administrativ medarbejder Tina Blæsbjerg Hansen på telefon 87 94 76 42 (ferie 22 -31. juli), eller afdelingsleder Daniel Bomholt (ferie uge 29, 30, 31) på telefon 87 94 75 66.

 

Ansøgningsfristen er 8. august 2019 og ansættelsessamtalerne gennemføres i uge 34.

Ansættelsesstart senest fra 1. oktober 2019.

 

Vi vil tilstræbe at alle kandidater, som bliver inviteret til samtale, bliver kontaktet inden udgangen af uge 33.

Ansøg nu
Lignende job

Flora RaniaBo Familiehus ApS

Flora RaniaBo Familiehus ApS
Kontakt
Skanderborg Kommune
Skanderborg Fælled 1
8660
Skanderborg
Danmark
Praktisk information
Oprettet
11-07-2019
Udløber
08-08-2019
Kviknummer
LJA-74407853
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration
Beliggenhed