Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Fondsmedarbejder til realkredit - Backoffice

Jyske Bank

Lyngby-Taarbæk, Storkøbenhavn

Indrykket
24-06-2020
Kontakt
Jyske Bank
Klampenborgvej 205
2800
Lyngby
Danmark
Praktisk information
Oprettet
24-06-2020
Udløber
05-08-2020
Kviknummer
LJA-80526731
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Finans, forsikring og bank

Trives du med en bred vifte af administrative driftsopgaver, som til tider kan være af kompleks karakter? Er du fagligt nysgerrig og vil gerne forstå dine opgaver til bunds? Og har du lyst til at lære mere om realkredittens Backoffice opgaver? Så er du måske Fondsadministrationens nye medarbejder.

 

Jobbet

Fondsadministrationen i Jyske Realkredit er en Backoffice funktion, som har ansvaret for afvikling af handler med obligationer og afledte produkter samt administration af Jyske Realkredits obligationsudstedelse. Fondsadministrationen er derfor en helt central funktion, når det drejer sig om drift og udvikling af Jyske Realkredit låneforretning.

 

Fondsadministration består af 3 medarbejdere, som udfører en række forskellige opgaver af administrativ karakter. Det betyder, at som medarbejder i Fondsadministrationen skal du favne bredt og samtidig løse opgaverne med høj grad af præcision. Opgaverne rokerer hver uge, så du skal hele tiden være skarp på løsning af alle opgaver.  Afdelingen arbejder med udgangspunkt i Lyngby.

 

Som fondsmedarbejder vil du arbejde med følgende opgaver:

 

  • Likviditet opgørelse dagligt og ved termin

  • Afstemning af konti

  • Emission/indfrielse af obligationer

  • Opgørelse af udtrækning

  • Afstemning af balanceprincip

  • Oprettelse og vedligeholdelse af Jyske Realkredits obligationer i VP (samt Nasdaq)

  • Afvikling af obligationshandler (foregår igennem BEC, bankernes edb central) og derivater (swaps, caps m.m.).

  • Collateralstyring af finansielle instrumenter

  • MIFID,EMIR indberetning (overvågning)

 

Det daglige arbejde er præget af en uformel tone og arbejdspresset varierer med aktiviteten på de finansielle markeder. Derfor er det vigtigt, at du trives med perioder, hvor der er høj intensitet.

 

Kandidaten til Fondsadministationen kan favne bredt og trives med at gå i dybden

 

  • Kendskab til realkredit vil være et stort plus, ligesom det vil være en fordel, at du kender til fondsafvikling.

  • Du kan have et par års erhvervserfaring eller være relativt nyuddannet inden foret relevant felt. Vigtigst af alt er din lyst til kontinuerligt at lære nyt, for der sker hele tiden nyt på finansområdet.

  • Du har flair for og lyst til at sætte dig ind i nyt stof (fx T2S, EMIR,MIFID).

  • Du har allerede et godt kendskab til Office-pakken, herunder specielt til Excel, og du er ikke bange for at lære nye systemer at kende.

  • Som person er du konstruktiv, engageret, fleksibel og tager ansvar.

  • I din arbejdsform har du fokus på muligheder og løsninger.

  • Du arbejder struktureret og løsningsorienteretog sætter en ære i at følge opgaven til dørs. Samtidig udviser du helhedssyn, er hjælpsom og bidrager til den gode stemning i samarbejdet med dine kolleger

 

Ansøgning

Ansøgningsfrist: 05.08.2020

 

HR Partner Maia Siune vil tage sig af din ansøgning.

 

Mere information

Interesseret? Så kan du ringe og få mere at vide:

 

Mai Helstrup Kaae

Leder af Fondsadministrationen

Afdeling: Realkredit

Telefon: 89897939

Mobil: 51 17 77 39

Ansøg nu
Kontakt
Jyske Bank
Klampenborgvej 205
2800
Lyngby
Danmark
Praktisk information
Oprettet
24-06-2020
Udløber
05-08-2020
Kviknummer
LJA-80526731
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Finans, forsikring og bank
Beliggenhed