Gem annonce

Forstander til Kvindehjemmet et kvindekrisecenter i København

Kvindehjemmet i København

København, Storkøbenhavn

Indrykket
08-11-2018
Kontakt
Kvindehjemmet i København
Jagtvej 153 B
2200
København N
Praktisk information
Oprettet
08-11-2018
Udløber
03-12-2018
Kviknummer
LJA-67614264
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, HR og personale, Ledelse, Økonomi og regnskab

På Kvindehjemmet støtter vi hver dag voldsudsatte kvinder og børn til et liv fri for vold. Som ny forstander skal du stå i spidsen for Kvindehjemmet og vores arbejde. Du skal have lyst til at engagere dig i området, drive et moderne hus fremad og lede dedikerede medarbejdere.

 

Fra morgenstunden har du møde med driftsteamet. Her planlægger I renovering af husets facade og it-løsninger for det kommende år. Tilbage på dit kontor ser du, at der er kommet en henvendelse fra en forsker. Du drøfter med souschefen, om det er noget, I skal gå videre med. En socialrådgiver kommer ind for at vende en kvindes situation. Efter frokost brainstormer du sammen med kommunikationsmedarbejderen om indholdet til de kommende måneders nyheder og potentielle vinkler. Om eftermiddagen tager du ind på Christiansborg til en konference om psykisk vold.

 

Sådan kunne en typisk arbejdsdag se ud for dig som forstander på Kvindehjemmet Danmarks største kvindekrisecenter for voldsudsatte kvinder og børn. Som forstander for 28 ansatte skal du lede et personale, der brænder for deres felt. Din arbejdsplads bliver et moderne og nyrenoveret hus og en organisation med stolte traditioner tilbage til 1902 og med et samfundsmæssigt blik på vold mod kvinder og børn.

 

På Kvindehjemmet arbejder vi med udgangspunkt i den narrative teori og metode, og vi ser på kvinder og børn som eksperter i deres eget liv. Vores ydelser består især af rådgivning, samtaleforløb og aktivitetstilbud. Vi har desuden et stigende fokus på dokumentation og effektmåling for at sikre, at vi tilbyder kvinder og børn den mest relevante støtte, og inden for de seneste år har vi igangsat flere projekter, der skal understøtte dette. Vores ambition er, at vores samlede indsats resulterer i mere viden, bedre hjælp samt en lovgivning og samfundsmæssig diskurs, som hjælper kvinder og børn bedst muligt.

 

Vores forstander siden 2002 går nu på pension, og vi søger derfor en ny forstander til at videreføre og udvikle Kvindehjemmets arbejde.

 

Om jobbet

Som forstander er du ansvarlig for den daglige ledelse og refererer til bestyrelsen. Du kommer til at lede et hus bestående af socialrådgivere, pædagoger, psykolog, analyse- og kommunikationsmedarbejder, bogholder, sekretær, servicemedarbejdere samt dag- og nattevagter. Du arbejder tæt sammen med souschefen, som er faglig leder af det socialfaglige team.

 

Din primære arbejdsopgave bliver at sikre, at målsætninger bliver til virkelighed i samarbejde med bestyrelsen, medarbejdere, kvinder og børn, myndigheder og samarbejdspartnere.

 

Dine opgaver er mangfoldige og dækker bl.a.

  • Personaleledelse af Kvindehjemmets medarbejdere, herunder sikre motivation og udvikling af medarbejderne

  • Drifts- og administrationsledelse, herunder sikre et godt samspil og samarbejde mellem drifts-, administrations- og socialfaglige medarbejdere

  • Ansvar for økonomi og budgetplanlægning og opfølgning

  • At tilrettelægge og videreudvikle den langsigtede strategi for Kvindehjemmet i samarbejde med bestyrelse, faglig leder og medarbejdere

  • At sikre implementeringen af eksisterende projekter samt initiere nye projekter som videreudvikler Kvindehjemmet  

  • At være talsperson og bidrage til viden om vold udadtil og deltage i relevante netværk og konferencer samt følge den politiske og samfundsmæssige udvikling på området tæt

  • At sikre kvalitet og et højt fagligt niveau samt synlighed om og dokumentation af Kvindehjemmets arbejde, samt at dette bliver formidlet til relevante interessenter

  • At samarbejde med og betjene bestyrelsen.

 

Kvindehjemmet er døgnbemandet. Opstår der en kritisk situation, står du og souschefen til rådighed.

Om dig

Du skal som forstander for Kvindehjemmet kunne løse og trives med opgaver på strategisk, men især på operationelt plan, da du er tæt på løsningen af kerneopgaven. Du skal som leder derfor både være fremsynet og nærværende. Vi lægger vægt på, at du har følgende faglige og personlige kompetencer og erfaringer:

Du har en relevant uddannelse og har formentlig gennemført en formel lederuddannelse. Du har flere års dokumenteret erfaring med at balancere mellem strategisk ledelse, personaleledelse og driftsledelse, gerne inden for socialområdet. Du har desuden erfaring med og kompetencer til at påtage dig ansvar for den overordnede økonomi og budgetplanlægning.

Vi ser gerne, at du har et godt netværk i socialfaglige kredse og i relevante politiske miljøer og formår at indtænke socialpolitik viden om vold og aktuelle debatter i den strategiske retning for Kvindehjemmet. Du er interesseret, og gerne engageret, i området vold, kvinder og børn og har lyst til at kommunikere holdninger og viden til omverdenen.

På Kvindehjemmet tænker vi vores organisation og hus som en helhed. Som forstander er det derfor vigtigt, at du forstår at samle organisationen og sætte tydelig retning og rammer med blik for forskellige fagligheder og ressourcer.


Du skal lede iderige medarbejdere og formår at lytte, inddrage og uddelegere. Samtidig kan du fordybe dig i en opgave, ide eller et projekt og være sparringspartner og medudvikler fx i forbindelse med det forskningsprojekt, som Kvindehjemmet i disse år deltager i. Du har desuden en grundlæggende tillid og tiltro til dine ansatte og er et varmt, troværdigt og ordentligt menneske.

 

Yderligere oplysninger

Du kan læse mere om jobbet og vores forventninger i den detaljerede job- og kravprofil her: https://www.mercuriurval.com/da-dk/opportunity/?jobadid=56251&refno=DK-05748

 
Mercuri Urval bistår Kvindehjemmet med rekrutteringen. Yderligere oplysninger om stillingen og rekrutteringsprocessen kan du få i fortrolighed hos Mercuri Urval, Henriette von Essen-Leise på tlf. 2943 5048. Fra Kvindehjemmet kan formand Dorthe Budtz kontaktes på tlf. 6013 2696 eller souschef og faglig leder Mette Melby Bak på tlf. 3581 9845.

 

For mere information om Kvindehjemmet, dets historie og aktuelle nyheder, se www.kvindehjemmet.dk

 

Ansøgning

Du søger stillingen via www.mercuriurval.dk (referencenummer DK-05748). Her uploader du ansøgning og CV. Ansøgningsfristen er den 3. december 2018 kl. 10.00.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ansøg nu
Kontakt
Kvindehjemmet i København
Jagtvej 153 B
2200
København N
Praktisk information
Oprettet
08-11-2018
Udløber
03-12-2018
Kviknummer
LJA-67614264
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, HR og personale, Ledelse, Økonomi og regnskab
Beliggenhed
Gem annonce