Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Genopslag: Sagsbehandlere til forsørgelsesydelser i Hørsholm Kommune

Hørsholm Kommune

Hørsholm, Storkøbenhavn

Indrykket
11-07-2019
Kontakt
Hørsholm Kommune
Ådalsparkvej 2
2970
Hørsholm
Danmark
Praktisk information
Oprettet
11-07-2019
Udløber
22-08-2019
Kviknummer
LJA-74407764
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Konsulent og rådgivning, Socialrådgivning

Brænder du for at arbejde med mennesker og gøre en forskel, og trives du med pionerånden i et nystartet team?

 

Så er det er det lige dig, vi leder efter.

 

Ydelsesteamet i Hørsholm Kommune søger 2 dygtige medarbejdere til sagsbehandling af forsørgelsesydelser. Ydelsesteamet er specialister i at træffe myndighedsafgørelser på ydelsesområdet og skabe sammenhæng og overblik for borgerne. Ydelsesteamet er under opbygning, og derfor vil du få rig mulighed for at være med til at skabe et bæredygtigt og dynamisk team på 5 medarbejdere.

 

Teamet er placeret i Borgerservice og samarbejder tæt med andre teams i Borgerservice og resten af kommunen. Borgerservice er borgernes indgang til det offentlige. Vores opgaver består i at betjene borgernes personlige, telefoniske og skriftlige henvendelser indenfor de fleste borgerrelaterede områder.

 

Dine arbejdsopgaver

Dine primære arbejdsopgaver er at administrere Lov om aktiv socialpolitik og anden lovgivning i forhold til de tilknyttede forsørgelsesydelser og enkeltydelser. Derudover ydes borgerne personlig såvel som telefonisk råd og vejledning på ydelsesområdet og om sociale forhold, ligesom vi koordinerer og henviser til tværfaglige indsatser, hvor det skønnes nødvendigt. Da Ydelsesteamet både arbejder indenfor Lov om aktiv socialpolitik og Lov om social pension kommer du også til at løse opgaver, hvor der er overlap eller synergier imellem de to områder.

 

Dine opgaver vil primært dreje sig om følgende:  

 

  • Behandling af kontanthjælpssager, uddannelseshjælp, integrationsydelse og ledighedsydelse og herunder også 34

  • Behandling af enkeltydelser 81, 82, 82A, 83, 85 samt enkeltydelser efter integrationsloven

  • Sikkerhedsstillelser

  • Danskbonus

  • Adviser i KMD Aktiv og KMD Sag

  • Økonomisk beregning i.f.t. tildeling af boliger fra Akutlisten

  • Afstemning af fejllister fra KMD Udbetaling og KMD Aktiv

  • Behandling af sanktioner

  • Administrationssager

  • Indberetning af lønsedler ifm. 225 timers reglen

  • Telefon-, mail- og borgerbetjening, samt hjælp til samarbejdspartnere

  • Yde helhedsorienteret sagsbehandling i form af råd og vejledning

  • Klagebehandling

 

 

Hvem er du?

Du har indgående kendskab til lovgivningen på forsørgelsesområdet. Du har lyst til daglige opgaver såsom bevillinger og udbetaling af ydelser. Du går rundt med en lille talknuser gemt i maven og har overblik over tal og systemer. Du er robust og rummelig, og du har mod på at takle svære situationer i forhold til borgerne, ligesom du ikke er bange for at skulle arbejde med mange forskellige opgaver.

 

Vi ser gerne, at du har erfaring med- og interesse for ovenstående arbejdsopgaver, men er der opgaver, som du ikke har arbejdet med før eller er du nyuddannet, skal det ikke afholde dig fra at søge stillingen.

 

Derudover forventer vi, at du:

 

  • Har en relevant uddannelsesmæssig baggrund som kontoruddannet, socialrådgiver eller tilsvarende

  • Er teamplayer, men samtidig kan arbejde selvstændigt og tage ansvar

  • Er udadvendt, fleksibel, serviceminded, refleksiv og lærenem

  • Kan kommunikere i en god og imødekommende tone, også i svære situationer

  • Har gode skriftlige kompetencer og sætter en ære i at skrive en god afgørelse

  • Er aben og fordomsfri samt vil indgå i mange tværgående samarbejdsrelationer

  • Har en positiv og optimistisk tilgang til skiftende omstændigheder og løbende forandringer, samt godt humør

  • Har erfaring med brug af diverse IT-systemer, herunder f.eks. KMD-fagsystemer, journal- og dokumenthåndteringssystemer  

 

 

Vi tilbyder

Hørsholm Kommune er en innovativ kommune, der sætter fokus pa, at den enkelte bidrager med gode ideer og løsninger. Vi værdsætter et godt og uhøjtideligt arbejdsfællesskab, hvor den enkelte får rum til at udfolde sine kompetencer med kerneopgaven i fokus.

 

Herudover tilbyder vi et fleksibelt og udviklingsorienteret arbejdsmiljø, hvor vi vægter at opgaverne løses i fællesskab. Vi har et højt fagligt niveau for øje, og vi brænder for at gøre en forskel. Der er højt til loftet, tonen er uformel, og der er plads til masser af smil og grin.

 

Derudover har vi gode personaleordninger, lige fra gode kantineforhold til stor fleksibilitet mht. arbejdstid.

 

Praktisk information:

Der er gode transportforhold til dit arbejdssted. Hørsholm Rådhus ligger tæt pa Helsingør motorvej og ca. 10 min. gang fra Kokkedal Station, som er trafikknudepunkt for både busser og tog.

 

Lønindplacering vil ske efter gældende overenskomst og pa baggrund af erfaringer og kvalifikationer.

 

Mere viden

Stillingerne er på 37 timer ugentligt med tiltrædelse pr. 1. oktober 2019 eller snarest muligt.

 

Du er velkommen til at kontakte Centerchef for Borgerservice, IT og Digitalisering, Sune Johansson på telefon 4849 3060, hvis du vil vide mere om stillingerne.

 

Søg sådan

Brug link Søg jobbet for at søge stillingerne eller søg via www.horsholm.dk/job, så vi har din ansøgning senest d. 22. august 2019. Du vil blive bedt om kontaktoplysninger og om at uploade CV og ansøgning.

 

Samtaler finder sted i uge 35.

 

Hørsholm Kommune har godt 25.000 borgere, der serviceres af ca. 1800 medarbejdere, og et budget på ca. 1,4 mia. kroner. Hverdagen foregår i et lokalt, levende og trygt byområde med smukke naturområder med skov, kyst, hav og havn. Vi er en ambitiøs og veldrevet kommune, der på alle måde skaber overskud i hverdagen til gavn for vores borgere.

Ansøg nu
Lignende job

Flora RaniaBo Familiehus ApS

Flora RaniaBo Familiehus ApS
Kontakt
Hørsholm Kommune
Ådalsparkvej 2
2970
Hørsholm
Danmark
Praktisk information
Oprettet
11-07-2019
Udløber
22-08-2019
Kviknummer
LJA-74407764
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Konsulent og rådgivning, Socialrådgivning
Beliggenhed