Gem annonce

Kan du formidle job og uddannelse til nyledige og er du en stærk holdspiller?

Syddjurs Kommune

Syddjurs, Østjylland

Indrykket
13-04-2018
Syddjurs Kommune
Lundbergsvej 2
8400
Ebeltoft
Danmark
Praktisk information
Oprettet
13-04-2018
Udløber
24-04-2018
Kviknummer
LJA-59124891
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Konsulent og rådgivning

- så søger Jobcenter Syddjurs en arbejdsmarkedsrådgiver til den tidlige indsats på områderne uddannelseshjælp og kontanthjælp

 

Der sker kun sjældent, at vi har mulighed for at opslå en så spændende stilling, som det er tilfældet her. En stilling, hvor det du gør og den måde du optræder på - skaber fornyet håb og reelle resultater for nyledige i Syddjurs kommune. Vil du være med til udviklingen af et helt afgørende indsatsområde, så er muligheden her nu.

 

Vi kalder det en investering i en tidlig indsats og ambitionen er ganske enkelt, at flest mulige nyledige skifter deres offentlige forsørgelse ud med enten arbejde eller start på en uddannelse. Indsatsen er uhyre vigtig og vi ved, at når vi lykkes godt netop dér, så har det en positiv afsmittende effekt på hele organisationen.  Vi tror på, at de gode resultater opstår, når der gives rum og tillid til medarbejdernes faglige drømmekraft og at det rum løbende kvalificeres med tydelig ledelsesmæssig opmærksomhed, opfølgning og feedback. Netop den vekselvirkning og kombination fremmer et godt samarbejde og afføder nye løsningsforslag.

 

Vores møde med de nyledige er også en oplevelse, som den enkelte skal opleve som nærværende, professionel og med god energi. Vores fornemste opgave er, i hvert møde med den ledige at signalere, at vi oprigtigt tror på, at der findes en anden løsning end uddannelseshjælp eller kontanthjælp.

Den oplevelse og hjælp borgeren får, skal helt naturligt blive til en ny god historie, som senere fortjener at blive fortalt.

 

Om stillingen

Sammen med andre gode kolleger indgår du i et samlet team, som alle har den primære opgave at finde eller formidle job eller uddannelse til nyledige. Vi lægger stor vægt på, at alle i teamet bidrager til en fælles holdånd og god dynamik og det er vigtigt at borgerne oplever et samlet team omkring indsatsen.

 

Opgaverne er især koncentreret ved:

 

  • Visitations- og jobsamtaler med sigte på klare mål og planer
  • Medvirke og være synlig på vores forløb for nyledige, JOBPlus
  • Arbejde med uddannelsesplaner, iværksætte indsats og afgive af tilbud
  • Gennemføre det administrative arbejde som følger med opgaverne

 

 

Teamet har i dagligdagen et meget sæt samarbejde med Ydelseskontoret, Ungdommens Uddannelsesvejledning samt andre afdelinger i jobcentret. En del af de nyledige har andre problemer end ledighed, men det til trods formår du at stille rimelige krav og på en respektfuld måde forvente noget af den enkelte. Vi tror på, at en respektfuld tilgang i kombination med tydelige krav og forventninger giver de bedste resultater.

 

Robusthed er en forudsætning, men derudover kræves et godt overblik, stor systematik samt en handlekraftig omstillingsparathed i opgaveløsningen. Afhængigt af udviklingen på området, kan der opstå behov for justeringer af opgaveporteføljen.

 

Den ideelle kandidat..

 

  • Udfylder rollen som myndighedsperson med stor ansvarlighed og mod til at stille relevante krav
  • Har relevant erfaring og gerne et godt kendskab til uddannelses- og arbejdsmarkedsområdet.
  • Har mod på at gå nye veje og udfordrer på en kvalificeret måde eksisterende tankesæt
  • Kan tage ansvar, arbejde selvstændigt og bevare overblikket i pressede situationer
  • Kan arbejde systematisk og er klædt på til at håndtere en betydelig mængde administration
  • Er beslutsom og handlekraftig og klar til at påtage sig nye arbejdsopgaver, hvis situationen kræver det
  • Er udviklingsorienteret og åben for afprøvning af nye arbejdsmetoder
  • Kan anvende både motivation og konfrontation som aktive kommunikationsredskaber
  • Er nysgerrig og har et godt humør
  • Er fortrolig med anvendelse af IT

 

 

Vi tilbyder

 

  • Gode engagerede kolleger med højt humør
  • Åben dialog og uformel omgangsform
  • Flextid
  • En arbejdsplads, hvor der er vilje og plads til at skabe gode resultater

 

 

Løn og ansættelsesvilkår:

Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst for området. Der er tale om en fast fuldtidsstilling med tiltrædelse snarest muligt.

 

Yderligere oplysninger om stillingen kan indhentes hos afdelingsleder for Job og Uddannelse Mikkel Holme Hansen på telefon 87 53 51 73 eller 30 50 86 71, eller faglig konsulent Nethe Grangaard Bjerre på telefon 87 53 56 32

 

Ansøgningsfrist er den 24. april 2018.

 

Ansættelsessamtalerne forventes afholdt den 26. april 2018.

 

Syddjurs Kommune opfordrer alle til at søge stillingen uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap m.v..

 

Du kan søge jobbet ved at klikke på Send ansøgning. Vedhæft din ansøgning og dit CV. (De vedhæftede filer skal være i pdf- eller word-format).

 

TIPS: Syddjurs Kommune anvender digital rekruttering, se ledige stillinger på Syddjurs.dk/job.

 

Syddjurs Kommune har omkring 42.000 indbyggere, fem hovedbyer og et stort opland med mange landsbyer. Vi er en kommune i udvikling og hvert år vælger mange familier at flytte hertil. Vores styrker er de aktive borgere, de mange bysamfund, en enestående natur og nærheden til storbyen Aarhus. Vi er en aktiv del af udviklingen i den midtjyske region, herunder Business Region Aarhus, der tilsammen tæller cirka 1,2 mio. indbyggere.

 

Syddjurs Kommune er den største arbejdsplads med cirka 3.200 engagerede medarbejdere. Gennem dialog med virksomheder, brugere og borgere sikres et fælles ansvar for kommunens udvikling. Vores Ledelses- og medarbejdergrundlag tager afsæt i kommunens vision Vi gør det sammen og i kommunens værdier; åbenhed, udvikling, respekt og kvalitet - som vi efterlever i hverdagen internt og i mødet med borgere og samarbejdspartnere.

 

Stillingskategori:

Administration & Sagsbehandling

 

Kontaktperson:

Mikkel Holme Hansen

 

Telefonnummer:

87535173

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ansøg nu
Syddjurs Kommune
Lundbergsvej 2
8400
Ebeltoft
Danmark
Praktisk information
Oprettet
13-04-2018
Udløber
24-04-2018
Kviknummer
LJA-59124891
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Konsulent og rådgivning
Beliggenhed
Beregn rute-/rejseplan
Gem annonce