Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Kommunikationskonsulent til at sætte Nabohjælp på dagsordenen (barselsvikariat)

Koncern HR

København, Storkøbenhavn

Indrykket
15-05-2018
Kontakt
Koncern HR
Imaneq 22
3900
Nuuk (Godthåb)
Praktisk information
Oprettet
15-05-2018
Udløber
09-07-2018
Kviknummer
LJA-60997416
Jobtype
Vikar/barsel
Arbejdsområde
Kommunikation og medier, Konsulent og rådgivning

København, Rigspolitiet, Koncern HR

Har du lyst til at fortælle de gode historier om naboskab og indbrudsforebyggelse, og kan du formidle dem med gennemslagskraft i pressen, på Facebook og fra scenekanten? Så er det dig, vi søger til Nabohjælp.

Jobbet
Som kommunikationskonsulent i Nabohjælp spiller du en central rolle i formidlingen af Nabohjælp over for borgerne. Formidlingen sker både via pressen, på de sociale medier og på borgermøderne, hvor borgere bliver introduceret til Nabohjælp.

Du får ansvaret for vores pressearbejde, for at udvikle indholdet på de sociale medier samt for det månedlige nyhedsbrev. Som talsperson for Nabohjælp forsyner du jævnligt journalisterne med vinkler, cases samt citater til både print, TV og radio.

Ligeledes er det dig, som får vores budskaber om naboskab og indbrudsforebyggelse ud over scenekanten, når vi afholder borgermøder rundt om i landet. Der afholdes ca. ti møder årligt, og du må påregne rejse- og arbejdsdage ude af kontoret.

Herudover er du med til at løse en række klassiske kommunikationsopgaver fx udarbejde tekst til hjemmesiden og informationsmateriale, besvare borgerhenvendelser og stå for opbygning og løbende kontakt til nye netværk af frivillige nabohjælps-ambassadører.

Du bliver en del af et engageret Nabohjælpsteam med fem ansatte, som hver dag arbejder for at nedbringe Danmarks indbrudsniveau ved at udvikle og udbrede Nabohjælp til så mange borgere som muligt.

Opgaverne løser du i samarbejde med dine kolleger i Nabohjælp og i Det Kriminalpræventive Råds sekretariat, som tæller 26 medarbejdere.

Om dig
Vi forestiller os, at du er uddannet journalist eller har en relevant kandidatgrad i kommunikation, hvor du efter endt uddannelse har et par års erfaring med professionelt brug af de sociale medier og pressen.

Du har styr på de journalistiske spilleregler, og du forstår at udnytte de forskellige kommunikationskanaler til at engagere borgerne i Nabohjælp.

Du har styr på dine præsentationsteknikker, og det falder dig naturligt at formidle fra en scenekant. Du har muligvis været vant til at få budskaber klart og tydeligt ud foran større forsamlinger.

Du trives med høj grad af selvstændighed, og du tager ejerskab over dine opgaver. Derudover har du lyst til og mod på arbejdet med at motivere de frivillige ambassadører til at skabe resultater.

Da en del af dit arbejde vil være ude af huset, er det et krav, at du har kørekort.


Løn- og ansættelsesvilkår

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til de til enhver tid gældende aftaler mellem Finansministeriet og Akademikernes Centralorganisation.

Alternativt bliver du ansat på anden relevant overenskomst.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan blive sikkerhedsgodkendt, ligesom du skal kunne opretholde sikkerhedsgodkendelsen gennem hele din ansættelse.

Dit arbejdssted bliver Det Kriminalpræventive Råd med adresse på Artillerivej 55, 2300 København V.

Vi forventer at holde samtaler torsdag d. 31. maj 2018

Stillingen er med tiltrædelse 1. september 2018. Stillingen er et barselsvikariat med en forventet varighed af 12 måneder.


Kontakt og ansøgning

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at ringe til Analyse- og kommunikationschef Elizabeth Bergmann Burns på telefon 22 79 27 86 eller projektleder for Nabohjælp Anette Aaby Hansen på telefon 41 74 73 83.

Du kan finde mere information om politiet generelt på www.politi.dk samt mere om DKR på www.dkr.dk/om-os.

Når du søger en stilling i politiet, opretter du samtidig en profil i vores rekrutteringssystem. Hvis du søger flere jobs i politiet, skal du lægge en ansøgning og et CV ind i systemet pr. ansøgt job. Du skal derfor ikke slette tidligere dokumenter, hvis du søger endnu et job. Det er først, hvis du har fået afslag på en søgt stilling, at du kan slette dokumenterne knyttet dertil. Vi anbefaler, at du navngiver dine dokumenter, så det fremgår, hvilket job du søger.

Foruden ansøgning og CV, bedes du uploade dit eksamensbevis vi foretrækker, at du uploader alle dokumenter i pdf-format.

Vi opfordrer alle kvalificerede til at søge uanset køn, alder, race, religion eller etnisk baggrund.

Om Det Kriminalpræventive Råd

Det Kriminalpræventive Råd forebygger kriminalitet og skaber et tryggere samfund. Vi er en videns- og netværksorganisation, der består af ca. 60 medlemsorganisationer fra alle dele af samfundslivet. Du kan læse mere om DKR på hjemmesiden www.dkr.dk.

Ansøg nu
Kontakt
Koncern HR
Imaneq 22
3900
Nuuk (Godthåb)
Praktisk information
Oprettet
15-05-2018
Udløber
09-07-2018
Kviknummer
LJA-60997416
Jobtype
Vikar/barsel
Arbejdsområde
Kommunikation og medier, Konsulent og rådgivning
Beliggenhed
Beregn rute-/rejseplan