Gem annonce

Leder af Borgerservice

Brønderslev Kommune

Brønderslev, Nordjylland

Indrykket
15-05-2020
Kontakt
Brønderslev Kommune
Ny Rådhusplads 1
9700
Brønderslev
Praktisk information
Oprettet
15-05-2020
Udløber
08-06-2020
Kviknummer
LJA-80278923
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
HR og personale

Vil du være med til at drive og udvikle Borgerservice i Brønderslev Kommune?
Vi søger en leder for Borgerservice med start den 1.8.2020

Borgerservice er en afdeling, der både skal sikre en stabil drift, i forhold til borgernes henvendelser, men er også en afdeling, der gennem en årrække, har været under udvikling, og er stadig under udvikling.  I forbindelse med udarbejdelsen og implementeringen af vores udviklingsstrategi ”Fremtidens Borgerservice”, er der fortsat fokus på udvikling af opgaveløsningen, organiseringen samt kompetenceudviklingen i afdelingen.

Borgerservice er Kommunens ansigt udadtil, og en afdeling med mange forskellige opgaver, både i forhold til borgerne, men også i samarbejde med den øvrige organisation. Opgaverne spænder vidt og omfatter fx:
 

  • Omstillingfunktion
  • Socialt bedrageri
  • Inddrivelse af ejendomsskatter
  • Folkeregister
  • Pas og kørekort
  • Den Digitale Hotline

Du bliver en del af Digitalisering, Borger- og Ejendomsservice, som er en del af Staben i Brønderslev Kommune, og du vil blive den daglige leder af 14 dygtige medarbejdere i Borgerservice.

Du vil således få ansvar for den daglige personaleledelse og drift af Borgerservice via en sikker og effektiv ressourcestyring, prioritering og planlægning samt kvalitetssikring og udvikling af borgerservicefunktionen. Du vil også få ansvaret for implementering af ny lovgivning, nye digitale løsninger samt lokale politiske og administrative beslutninger.

De primære ansvarsområder bliver derfor:
 
  • At varetage den ledelsen af Borgerservice i samspil med borgere, medarbejdere, andre samarbejdspartnere
  • At medvirke til en effektiv drift og udvikling af området og dets opgaveløsninger
  • At omsætte de vedtagne politikker og lovgivning på området til praksis
  • At indgå i og bidrage til lederteamet

Vi har naturligvis også forventninger til dig
Hvilken uddannelsesbaggrund du kommer med, er ikke så afgørende, men det forventes, at lederen for Borgerservice har lysten og evnen til ledelse og især personaleledelse da dette er en stor del af rollen som leder af Borgerservice. Det er således ikke et krav at du har ledelseserfaring, men du skal have lysten til at udvikle og uddanne dig i rollen som leder.

Det er lederen for Borgerservice, der skal lede, understøtte og skabe rammerne for kvalitet, samarbejde og udvikling af området. I det ligger implicit, at lederen for Borgerservice skal have lyst til og kunne mestre ledelsesopgaven med et borgervendt fokus. Det kan være at du kommer med en baggrund, hvor du har arbejdet ud fra et borger eller kundevendt fokus.

Dette forventes af vores nye leder for Borgerservice:
 
  • være troværdig, handlekraftig, engageret, motiveret, driftssikker og have
  • kunne omsætte ord til handlinger i praksis
  • have gode og anerkendende kommunikations- og formidlingsevner
  • have mod og pondus samt være en tydelig og synlig leder
  • kunne samle Borgerservice og samtidig se og udvikle den enkelte medarbejder
  • kunne navigere i en politisk styret organisation.

Helt grundlæggende har vi brug for en dygtig og engageret leder, som med et glimt i øjet, humor og en stærk faglig profil kan understøtte en god Borgerservice for borgerne, medarbejderne og den øvrige organisation i Brønderslev Kommune. Lederen af Borgerservice vil referere til Mads Hurley, der er chef for Digitalisering, Borger- og Ejendomsservice.

Vil du vide mere
Er du interesseret i stillingen, kan du læse mere om ledelse i Brønderslev Kommune på hjemmesiden http://www.ansatibronderslev.dk.

For yderligere oplysninger er du velkommen til at kontakte Chef for Digitalisering, Borger- og Ejendomsservice Mads Hurley på tlf.: 99454582.

Løn og ansættelsesvilkår
Aflønning sker efter gældende overenskomst og konkret forhandling.
 
Der er ansøgningsfrist den. 8. juni 2020, kl. 12.00. Første samtalerunde gennemføres den 11. juni og den anden samtale den 25. juni. Ansættelsesudvalgene består af repræsentanter fra Medarbejderne, Direktøren for Staben samt Chef for Digitalisering, Borger- og Ejendomsservice.

I Brønderslev Kommune gør vi brug af en Garuda kompetenceprofil for ledere. kompetenceprofilen gennemføres med de kandidater, der går videre til anden samtalerunde.
 
I Brønderslev Kommune er vi ”I samspil med borgerne”. Vi støtter op om dette ved hjælp af vores værdier: Fællesskabende, Modig og Nysgerrig. Du kan læse mere om ”I samspil med borgerne” og vores værdier her.

Vi arbejder ud fra en forventningsmodel, der beskriver forventninger til medarbejdere og ledere i Brønderslev Kommune. Nogle af forventningerne til ledere af medarbejdere, er:
  • At du har fokus på kerneopgaven og optimerer de tværfaglige rammer
  • At du arbejder for I har en høj faglighed samt et godt samarbejde med vores samarbejdspartnere
  • At du er ansvarlig for et arbejdsmiljø, der er præget af trivsel, anerkendelse og respekt og tillid
  • At du ser dig selv som en del af ledelsesfællesskabet
Du kan læse mere om, hvilke andre forventninger, der er til en leder af medarbejdere i vores forventningsmodel.

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ansøg nu
Kontakt
Brønderslev Kommune
Ny Rådhusplads 1
9700
Brønderslev
Praktisk information
Oprettet
15-05-2020
Udløber
08-06-2020
Kviknummer
LJA-80278923
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
HR og personale
Beliggenhed
Gem annonce