Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Leder til staben for økonomi og administration

Helsingør Kommune

Helsingør, Nordsjælland

Indrykket
03-03-2021
Kontakt
Helsingør Kommune
Stengade 59
3000
Helsingør
Danmark
Praktisk information
Oprettet
03-03-2021
Udløber
17-03-2021
Kviknummer
LJA-81782920
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, HR og personale, Ledelse, Økonomi og regnskab

Ansøgningsfrist 17. marts 2021, kl. 22:59

 

Har du solid erfaring med og mod på at stå i spidsen for opbygningen og driften af en organisatorisk enhed med fokus på økonomi og styring, administrative arbejdsgange og processer, understøttelse af MED- og arbejdsmiljøorganisationen, der skal sikre organisationen en stabilitet til løsning af nuværende og kommende udfordringer, så er jobbet som stabsleder måske noget for dig?

 

Hjemmeplejen i Helsingør Kommune er i gang med en stor udviklingsproces, som skal sikre borgerne høj faglig kvalitet, en kontinuerlig udvikling af hjemmeplejen som en attraktiv arbejdsplads, og en økonomi i balance, og samtidigt imødekomme de politiske og myndighedsmæssige kvalitetskrav. Hjemmeplejen er derfor i gang med at justere organisationen og bl.a. styrke styringen af hjemmeplejens samlede økonomi, administration, ledelsesinformation og planlægning. Hjemmeplejen er kommunens største arbejdsplads med ca. 500 engagerede medarbejdere med et samlet budget på knap 200 mio. kr.

 

Du

  • får det overordnede operationelle ansvar for den økonomiske drift samt ansvar for kompetenceudvikling af 11 distriktslederes økonomiske indsigt og kvalifikationer således, at alle har en synlig opmærksomhed på betydningen i balancen mellem den økonomiske ramme, personaleadministrative regler og ønsker og borgernes behov.

  • skal være personaleleder for det administrative niveau, der i dag er sammensat af 8 ansatte med ansvar for både administration, arbejdsmiljøorganisationen, digitaliseringsområdet samt tillidsrepræsentanterne.

  • er hjemmeplejelederens sparringspartner og højre hånd vedrørende økonomi, ledelsesinformation, styring, digitalisering og administrativ drift.

 

Du har

  • evnen til at arbejde strategisk, og har samtidig blik for at gå i detaljen, når der er behov for at sikre, at strategien bliver omsat til daglig drift og medarbejderne har brug for støtte der.

  • erfaring i at udvikle og støtte ledere i deres rolle som budgetansvarlige, og sammen med økonomiafdelingen dykke ned i og analysere budgetter og forbrug.

  • en relevant uddannelsesmæssig baggrund for stillingen og dokumenteret erfaring inden for ledelse.

  • erfaring med budgetlægning og økonomistyring inden for ældreområdet meget gerne hjemmeplejeområdet.

  • det personale administrative under huden, så overenskomster, lønforhold og sammenhænge der kan justeres for at give det mest optimale resultat, er ikke fremmed for dig.

  • Interesse for og erfaring med at bistå i arbejdet med de gode MED processer og kan planlægge og følge op på arbejdsmiljøet og dennes organisatoriske gode fremdrift

  • arbejdet med digital understøttelse af arbejdsprocesser, og er erfaren bruger af KMD understøttede redskaber.

 

Du er en leder

  • som er involverende, anerkendende og samarbejdende og ved, at de bedste resultater opnås sammen med medarbejderne og lederkolleger.

  • der evner at udfordre vaner og rutiner og har den styrke, der skal til for at skabe forandring.

  • der kan se dig selv i hjemmeplejens vision:

 

Vi samarbejder på tværs for, at borgerne oplever omsorgsfuldt nærvær og kontinuitet gennem høj faglighed og nytænkning. Vi er stolte af vores fag og vores hjemmepleje.

 

Du får selvfølgelig mulighed for at sætte dit eget præg på funktionen. Vi har brug for din inspiration og erfaring, som kan bidrage til at sætte økonomistyring, god planlægning og tværgående løsninger i et tydeligt og nødvendigt lys i hverdagen. Du bistås markant i den rolle af hjemmeplejeleder, Anne Elmstrøm Ronne.

 

Vi er drevet af nytænkning, et stærkt fagligt fokus og en ambition om, at borgeren oplever kontinuitet, høj faglig kvalitet og omsorgsfuldt nærvær i mødet med hjemmeplejen. Så sammen med hjemmeplejelederen, den øvrige ledelse og medarbejderne bliver du leder i en sprudlende organisation, hvor alle samarbejder tæt for at skabe tryghed, sikkerhed og sammenhæng for borgerne. Det skal ske i den ramme der er os givet og vi har et klart mål og krav om balance på alle områder.

 

Vi tilbyder et spændende og udfordrende job, hvor du i hverdagen er synlig og i tæt kontakt med både ledere og medarbejderne. Du bliver en del af en positiv og visionær ledelse. Så, hvis du som os gerne vil være en del af en arbejdsplads med højt til loftet, faglig stolthed og dygtige kolleger, vil vi meget gerne høre fra dig.

 

Er du interesseret i at høre mere om stillingen, kan du ringe til hjemmeplejeleder Anne Elmstrøm Ronne på tlf. 51290934.

 

Ansøgning og ansættelsesproces

Ansøgningsfrist er den 17. marts 2021 og stillingen ønskes besat senest 1. maj 2021.

 

Vi afholder 1. samtale mandag den 22. marts 2021 og 2. samtale fredag d. 26. marts 2021. Centerchef for Sundhed og Omsorg Margrethe Kusk Pedersen deltager i begge samtaler.

 

Vi anvender test i rekrutteringsprocessen, hvilket betyder, at hvis du går videre til 2. samtale, skal du sætte tid af til både at tage og gennemgå en test i dagene efter 1. samtale.

 


I Helsingør Kommune vægter vi, at medarbejdere og ledere udvikler deres faglighed. Derfor har vi fokus på at skabe sammenhæng mellem den ambitiøse udvikling af hele organisationen Helsingør Kommune og videreuddannelse af både medarbejdere og ledere fagligt og personligt.

 

9 ud af 10 indbyggere bor mindre end 2 km fra vandet. Her mødes Hamlet og Kronborg med verdenskendt arkitektur og en hyggelig middelalderby på ét og samme sted. Tjek #OplevHelsingor og se selv.


Ansøg nu
Job i virksomheden
Kontakt
Helsingør Kommune
Stengade 59
3000
Helsingør
Danmark
Praktisk information
Oprettet
03-03-2021
Udløber
17-03-2021
Kviknummer
LJA-81782920
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, HR og personale, Ledelse, Økonomi og regnskab
Beliggenhed