Gem annonce

Økonomikonsulenter til budgetproces, det specialiserede socialområde og til udvikling af teknologiske løsninger

Fredensborg Kommune

Fredensborg, Nordsjælland

Indrykket
08-08-2018
Kontakt
Fredensborg Kommune
Egevangen 3B
2980
Kokkedal
Danmark
Praktisk information
Oprettet
08-08-2018
Udløber
22-08-2018
Kviknummer
LJA-64228512
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Konsulent og rådgivning, Økonomi og regnskab

Vil du være med til at sikre og videreudvikle økonomistyringen i Fredensborg Kommune og har du flair for teknologiske løsninger, så vil vi meget gerne høre fra dig. Vi søger tre økonomikonsulenter til Center for Økonomi, Løn og Indkøb. De tre stillinger tager deres afsæt i opgaver med hhv. den samlede budgetproces, det specialiserede socialområde samt udvikling af teknologiske løsninger.

 

Center for Økonomi, Løn og Indkøb består af 46 medarbejdere fordelt i tre teams: Budget, Regnskab og Løn samt Udbud, Indkøb og Forsikring. De ledige stillinger er placeret i Budgetteamet, hvor der er 16 økonomikonsulenter, som sørger for at understøtte og udvikle kommunens økonomistyring. Centeret dækker økonomien på hele det kommunale opgaveområde, er nerven for kommunens økonomistyring og er et velfungerende center med gode samarbejdsrelationer til den øvrige del af kommunen. Vi ønsker at være kendt for en stærk styringskultur og en fast forankring heraf i såvel byrådet som organisationen. Den stærke økonomistyring afspejler sig i en sund økonomi for kommunen.

 

Stillingernes indhold

Økonomikonsulent til budgetprocessen

Du bliver den ene af tre økonomikonsulenter, som varetager de centrale opgaver i den samlede økonomistyring i forhold til budgetproces og budgetopfølgninger, og du vil blive sparringspartner for ledelsen. Opgaverne spænder fra planlægning og koordinering til tværgående indsigt og udfordring af organisationens bidrag.

 

Økonomikonsulent til det specialiserede socialområde

Du vil bistå med understøttelse af økonomistyringen for Center for Familie og Handicap, som varetager områderne for børne- og voksenhandicap samt udsatte børn og unge. Opgaverne består af både selvstændige udviklings- og driftsopgaver, f.eks. økonomisk overblik ift. månedsmøder og budgetopfølgninger, analyseopgaver samt tværgående projektopgaver. Du vil ligeledes arbejde sammen med de øvrige økonomikonsulenter om centerets opgaver.

 

Økonomikonsulent til udvikling af teknologiske løsninger

Vi er ved at optimere brugen af data til bl.a. ledelsesinformation og analyser, hvor der bl.a. benyttes data på individniveau og aggregeret niveau. Dette arbejde vil vi gerne udvikle yderligere samt optimere vores arbejdsprocesser via teknologiske løsninger og digitalisering. Vi står overfor at omstille os til robotteknologi på administrative arbejdsgange, hvor du kan bidrage til at bære os ind i denne nye teknologiske æra.

 

Generelt er der for stillingerne mulighed for at påvirke stillingens indhold.

 

Din profil, fagligt og personligt

Vi forventer, at du motiveres af og er dygtig til:

 

  • at analysere, og komme hele vejen rundt om økonomiske problemstillinger

  • at samarbejde med øvrige faggrupper og kunne formidle dine økonomiske resultater og indsigt på en klar og præcis måde

  • at deltage i projektarbejde for at videreudvikle kommunens økonomistyring

  • at forstå andres økonomiske og styringsmæssige behov og være med til at udtænke de smarte løsninger

  • at aflevere kvalitetssikret materiale

  • at være superbruger i Excel, evt. erfaring med BI, R eller andet statistikprogram

  • har erfaring med økonomistyring og kendskab til at arbejde i en politisk organisation

  • er i stand til at påtage sig forskelligartede opgaver og være fleksibel i forhold til centerets behov

 

 

Vi forestiller os, at du:

 

  • er god til at balancere mellem samarbejde og selvstændigt arbejde

  • kan udfordre på en konstruktiv måde

  • er handlekraftig

  • er et positivt menneske med humor og masser af gå-på-mod

  • enten har en akademisk uddannelse indenfor økonomi/it eller lignende eller anden relevant kommunaløkonomisk uddannelse

 

 

Det vil selvfølgelig være dejligt, hvis du allerede kan det hele fra starten. Men vi kan også bruge dig, hvis du kun har erfaring med nogle af opgaverne eller er nyuddannet, hvis blot dit udgangspunkt er i orden, og du kan arbejde med økonomi, regneark og it. Vi vil gerne have, at vores kommende kollegaer er lidt af nogle tal- og it-hajer, som kan være med til at udfordre og gå forrest i vores kontinuerlige søgen efter at digitalisere og optimere vores opgaver.

 

Om Fredensborg Kommune

Fredensborg Kommune er en faglig spændende arbejdsplads med gode muligheder for kompetenceudvikling og en række gode medarbejdertilbud. Du vil få samarbejdspartnere i både direktion, centre og institutioner. 

Du vil opleve en arbejdsplads med masser af energi, højt til loftet, mange spændende opgaver at tage fat på og gode, dygtige kollegaer, der ser frem til at byde dig velkommen. Fredensborg Kommune gør en aktiv indsats for at være en attraktiv arbejdsplads. Det kan du læse mere om www.fredensborg.dk

 

Løn- og ansættelsesvilkår

Stillingen er på 37 timer om ugen inkl. frokost. Løn- og ansættelsesvilkår iht. gældende overenskomst. Ansættelsesstedet er Fredensborg Kommunes Rådhus, Egevangen 3 B, 2980 Kokkedal.

 

Der er ansøgningsfrist onsdag den 22. august 2018.

Har du spørgsmål til stillingerne er du velkommen til at kontakte souschef Marianne Rønnstad på telefon 2255 0668.

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ansøg nu
Kontakt
Fredensborg Kommune
Egevangen 3B
2980
Kokkedal
Danmark
Praktisk information
Oprettet
08-08-2018
Udløber
22-08-2018
Kviknummer
LJA-64228512
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Konsulent og rådgivning, Økonomi og regnskab
Beliggenhed
Beregn rute-/rejseplan
Gem annonce