Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Økonomimedarbejder til Ledelsessekretariatet i Administrations og Servicestyrelsen i Herning

Administrations- og Servicestyrelsen

Herning, Vestjylland

Indrykket
14-03-2019
Kontakt
Administrations- og Servicestyrelsen
Brændgårdvej 10
7400
Herning
Danmark
Praktisk information
Oprettet
14-03-2019
Udløber
26-03-2019
Kviknummer
LJA-71565460
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Økonomi og regnskab

Motiveres du af at være tæt på organisationens kerne? Kan du se dig selv være med til at sikre god økonomistyring i en ny styrelse? Så har vi jobbet til dig, som Økonomimedarbejder i Ledelsessekretariatet i Administrations- og Servicestyrelsen.

 

En del af Ledelsessekretariatet 

Du bliver en del af Ledelsessekretariatet, som bl.a. består af et kommunikationsteam, et sekretariatsteam samt et controllerteam. Vi betjener direktionen og koordinerer styrelsens betjening af departementet og skatteministeren.

 

Du bliver en del af controllerteamet, som på nuværende tidspunkt består af 3 dedikerede kolleger og en studentermedhjælper. Vi har brug for en ekstra kollega, og du vil indgå i arbejdet med at sikre god økonomistyring, budgetlægning, opfølgning, controlling og regnskabsaflæggelse mm. i Administrations og Servicestyrelsen. Du bliver en del af et højt specialiseret fagligt miljø, hvor dynamikken og opgavemængden er høj, og hvor du udfordres fagligt og personligt. 

 

Spændende og udfordrende opgaver

Dine primære arbejdsopgaver som Økonomimedarbejder vil være at behandle og analysere forskellige data samt udarbejde materiale til budgetopfølgning, regnskabsgodkendelser og til finanslovsarbejde, herunder:

 

  • Udarbejdelse af grundbudgetter og lokale budgetter 

  • Løbende lokal omkostningsstyring, herunder lokal lønstyring

  • Opfølgning på Administrations og Servicestyrelsens handleplaner fra Rigsrevisionen

  • Forskellige ad hoc opgaver

 

 

Sans for struktur og planlægning 

Vi forestiller os, at du har en relevant økonomisk uddannelse som en bachelor, kandidat eller lignende. 

 

Som person er du økonomi- og regnskabsinteresseret og har generelt en stærk talforståelse. Du arbejder struktureret med dine opgaver, og du trives med et udfordrende og afvekslende job. Du tager ansvar for dine arbejdsopgaver og hjælper gerne til, når dine kollegaer har behov for det. Du er god til at samarbejde, men evner også at arbejde selvstændigt. Da vi er ansvarlig for betjeningen af styrelsens direktion er det vigtigt, at du er udadvendt og servicemindet.  

 

Vi lægger vægt på, at du har erfaring fra en lignende stilling, hvor du har arbejdet med flere af de nævnte arbejdsopgaver gerne fra en offentlig organisation. 

 

Uformel omgangstone med højt til loftet 

I Ledelsessekretariatet skal vi kunne begå os på alle niveauer i organisationen og fortrolighed er derfor vigtig. Vi trives i det hektiske miljø, der omgiver et ledelsessekretariat, hvor der både er plads til rutineopgaver, men også mange alsidige opgaver. 

Du får gode muligheder for personlig og faglig udvikling i en organisation, der er i stadig udvikling, og hvor du kan gøre en forskel.

 

Ansøgning og kontakt 

Ønsker du at vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Specialkonsulent og teamleder Heidi Eriksen på telefonnr.: 7238 3620 eller Kontorchef Steffen Barstad på telefonnr.: 7237 0980.

 

Send din ansøgning, CV, eksamenspapirer og eventuelt yderligere materiale via linket Søg jobbet. Ansøgningsfristen er den 26. Marts med tiltrædelse 1. juni 2019 eller hurtigst muligt. Vi forventer at afholde samtaler d. 1. april 2019. Der kan forekomme test i forbindelse med rekrutteringsprocessen samt indhentning af referencer og straffeattest forud for ansættelse.

 

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.  Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

 

Dit arbejdssted bliver Brændgårdvej 10, 7400 Herning.

 

Administrations- og Servicestyrelsen 

Vi understøtter en velfungerende skatteforvaltning ved at yde service af høj kvalitet og administrere effektivt

Administrations- og Servicestyrelsens opgave er at sikre, at departement og styrelser i Skatteministeriets koncern kan fokusere på deres kerneopgaver. 

 

Vi varetager koncernens fælles administrations- og servicefunktioner med effektivitet og fagligt stærke løsninger. Derfor er det er vigtigt, at vores medarbejdere står på et solidt fagligt fundament og samtidig er både servicemindede og løsningsorienterede. 

 

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om, sammen med de andre styrelser under Skatteministeriet, at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

 

Læs mere om Administrations- og Servicestyrelsen på www.adst.dk   

 

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.


Ansøg nu
Kontakt
Administrations- og Servicestyrelsen
Brændgårdvej 10
7400
Herning
Danmark
Praktisk information
Oprettet
14-03-2019
Udløber
26-03-2019
Kviknummer
LJA-71565460
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Økonomi og regnskab
Beliggenhed