Gem annonce

Proaktiv og struktureret direktionssekretær

Toldstyrelsen

Østjylland

Indrykket
24-07-2020
Toldstyrelsen
Slet Parkvej 1
8310
Tranbjerg
Danmark
Praktisk information
Oprettet
24-07-2020
Udløber
12-08-2020
Kviknummer
LJA-80724137
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration

Som direktionssekretær har du en travl og alsidig arbejdsdag tæt på Toldstyrelsens direktion. Med dit høje drive skaber du de bedst mulige rammer for direktionens hverdag.

En spændende og travl hverdag i et fagligt stærkt miljø

Som medarbejder i Toldstyrelsens direktionssekretariat har du en spændende og udfordrende hverdag tæt på både direktion og departement. Sammen med dine kolleger sikrer du, at opgaveløsning, processer og koordinering er af høj kvalitet.

Vi forventer, at du har en stærk faglighed, stor integritet og en professionel tilgang til opgaven, og det er afgørende, at du kan sætte dine kompetencer i spil på en imødekommende og inddragende måde.

Din rolle kræver en høj grad af strategisk og organisatorisk forståelse, og du skal have solid viden om, hvordan en direktion arbejder. Det vil også være en fordel, hvis du har erfaring fra en politisk styret organisation.

Sekretærbistand, ledelsesstøtte og sekretariatsbetjening

Som direktionssekretær løser du en bred palet af opgaver af både koordinerende og praktisk karakter, som alle bidrager til at understøtte direktionen i deres strategiske arbejde. Samtidig er vi i direktionssekretariatet opmærksomme på hele tiden at styrke vores interne, tværgående samarbejde og vores faglighed gennem sparring og videndeling.

Dine arbejdsopgaver omfatter bl.a.:

  • kalenderstyring, herunder booking af møder og koordinering af direktionens fælles mødeportefølje i samarbejde med de øvrige direktionssekretærer

  • mailhåndtering, herunder at svare på mails for direktionen og at sikre proaktiv opgaveløsning

  • tværgående koordinering af interne og eksterne møder, herunder udarbejdelse af dagsordener og referater

  • skriveopgaver, fx materiale og håndpapirer til møder og konferencer

  • rejsebooking og rejseafregning

  • diverse administrative og praktiske opgaver.

 

I direktionssekretariatet er vi i alt 15 medarbejdere, heraf fire direktionssekretærer. Vi har alle en akademisk baggrund. Ud over at betjene direktionen med professionelt sekretærarbejde løser sekretariatet opgaver inden for bl.a. ministerbetjening, håndtering af aktindsigtssager og indsigelsessager, eventkoordinering og pressehåndtering.

Stort overblik og udpræget servicegen

Som direktionssekretær skal du være selvstændig, struktureret og serviceminded. Du trives med at have travlt, og selvom opgaverne hurtigt kan skifte, skal du være en god afslutter. Du motiveres af at gribe ideer og omsætte dem til konkrete handlinger i samarbejde med dine kolleger.

Du er kommunikativt skarp i såvel skrift som tale. Du kan hurtigt sætte dig ind i ukendt stof og skrive korte og præcise notater og referater.

Opgaverne kræver, at du er udadvendt og kan opbygge gode relationer både internt i Toldstyrelsen og eksternt til vores samarbejdspartnere i andre styrelser og i Skatteministeriets departement.

Du har en relevant akademisk uddannelse eller lignende med nogle års erhvervserfaring.

Ansøgning og kontakt

Send ansøgning, cv og dokumentation for uddannelse senest onsdag den 12. august 2020 via linket Søg stillingen. Vi forventer at holde samtaler torsdag den 20. august 2020. Du skal forvente, at vi indkalder til samtale med kort varsel. Der kan blive anvendt test og cases i rekrutteringsforløbet.

Har du spørgsmål i forbindelse med stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef for Direktionssekretariatet Sofie Faarup Britze på tlf. 72 37 30 30.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted vil indtil videre være Slet Parkvej 1, 8310 Tranbjerg, men vi flytter til Højbjerg ved Aarhus inden for nogle år.

Ansættelse sker under forudsætning af, at du af Politiets Efterretningstjeneste kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden HEMMELIGT (HEM). Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.

Om Toldstyrelsen

Vi understøtter smidig handel på tværs af de ydre grænser og sikrer en effektiv toldkontrol

Toldstyrelsens opgave er at sikre enkel angivelse af korrekt told og effektiv forvaltning af EUs regelsæt på toldområdet. I samarbejde med andre myndigheder arbejder vi for at forhindre illegal import og beskytte borgere og virksomheder mod farlige eller sundhedsskadelige varer som våben og narkotika. I de kommende år har vi desuden en vigtig opgave med at modernisere og digitalisere toldområdet som fastsat i EUs toldkodeks.

Vi løser fagligt krævende opgaver i komplekse processer. Vi skal samtidig levere et højt serviceniveau og en effektiv kontrol i alle dele af opgaven. Derfor kræver vi stærk koordinering og høj faglighed både internt og i samarbejdet med andre aktører, nationalt såvel som internationalt.

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

Læs mere om Toldstyrelsen på www.toldst.dk.

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Vi sikrer fundamentet for finansiering af det danske samfund 

Skatteforvaltningen varetager en vigtig samfundsopgave. Vi opkræver hvert år de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på at løse vores opgave sikkert og effektivt, og på at alle betaler det, de skal - hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med os.

Med et job hos os får du derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel.

Vi har brug for ansatte med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har fokus på god ledelse på alle niveauer bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske.

Skatteforvaltningen består af syv styrelser med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet. Samlet har Skatteforvaltningen ca. 8.000 ansatte i hele Danmark. På www.skatteforvaltningen.dk kan du læse mere om de enkelte styrelsers kerneopgaver.


Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ansøg nu
Toldstyrelsen
Slet Parkvej 1
8310
Tranbjerg
Danmark
Praktisk information
Oprettet
24-07-2020
Udløber
12-08-2020
Kviknummer
LJA-80724137
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration
Beliggenhed
Gem annonce