Gem annonce

Regnskabsfaglig økonomikonsulent til arbejdsmarkedsområdet

Glostrup Kommune

Glostrup, Storkøbenhavn

Indrykket
19-05-2020
Kontakt
Glostrup Kommune
Rådhusparken 1
2600
Glostrup
Danmark
Praktisk information
Oprettet
19-05-2020
Udløber
11-06-2020
Kviknummer
LJA-80296730
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Konsulent og rådgivning, Økonomi og regnskab

Vil du være med til at sikre et korrekt økonomiske grundlag, og har du en god regnskabsfaglig ballast, så er det dig, vi søger til den centrale økonomiafdeling i Glostrup Kommune.

 

Den centrale økonomiafdeling i Glostrup Kommune er organisatorisk forankret i Center for Økonomi, Personale og Politisk betjening, afdelingen består af 21 personer. Vi har ansvaret for kommunens store økonomiske processer: budget, budgetopfølgning og regnskab. Du vil skulle indgå i en gruppe på i alt fire økonomimedarbejdere, som understøtter Center for Borger og Arbejdsmarked - både i forhold til økonomistyring, regnskab og betalinger af regninger på borgerrettede ydelser. Din rolle i gruppen vil være at sikre, at vores regnskab på arbejdsmarkedsområdet sker korrekt, hvorfor du vil have tæt dialog med både fagområdet samt revisionen. Hertil vil det være nødvendigt, at du løbende arbejder med at ajourføre vores kontoplan i økonomisystemet, lave afstemninger og indhentning af refusion.

 

Glostrup Kommune er en ambitiøs kommune, der udnytter sine smådriftsfordele, og som er inde i en rivende udvikling. I disse år bliver Glostrup Kommunes position som et regionalt knudepunkt styrket, og der sker en massiv udvikling af bymidten.

 

I Center for Økonomi, Personale og Politisk betjening gør vi meget ud af, at vores arbejde skal give mening, og hele organisationen er bevidste om, at det vi laver, skal skabe værdi for borgerne. Vi er uformelle, effektive og har et godt fællesskab. For eksempel mødes vi hvert år med både kolleger og borgere til Glostrup Festivalen og Parkstafet, der er velbesøgte lokale arrangementer. Og så skal man ikke glemme, at det er let at komme hertil rådhuset ligger tæt på stationen, og der er gode trafikforbindelser, uanset om man kommer fra det indre København eller længere væk fra.

 

Dine opgaver vil være alsidig og omfatter blandt andet:

 

  • Sikre korrekt hjemtagelse af refusion

  • Afstemninger

  • Deltagelse i udarbejdelse af årsregnskabet

  • Deltagelse i interne revisions- og konsulentbesøg

  • Oprettelse af konti

  • Bogføringsopgaver

 

Vi forventer af dig

Vi vægter faglighed og kompetencer højt. Du skal have en relevant kontoruddannelse, og vi foretrækker, at du har praktisk erfaring og kendskab til kommunal økonomi især ovenstående opgaver og gerne fra arbejdsmarkedsområdet. Det er en fordel hvis du har erfaring med KMD systemer, Prisme og kommunal kontoplan.

 

Vi forventer, at du med din faglighed er med til at sikre høj kvalitet i den daglige drift. Du trives med mange varierende opgaver store som små - og er god til at se nye løsninger og muligheder for at forbedre arbejdsgange. Vi forudsætter, at du er talstærk, meget gerne superbruger i Excel og har gode IT-færdigheder.

 

Derudover lægger vi vægt på at du:

 

  • er vant til at arbejde selvstændig og sætte dit eget præg på arbejdsopgaverne,

  • er god til at skabe overblik men også omhyggelig i forhold til detaljen i tallene,

  • kan tilrettelægge arbejdsdagen selvstændigt, og samtidig indgå i samarbejdet med øvrige kollegaer

  • er faglig ambitiøs og engageret

 

Om jobbet

Vi kan tilbyde

 

  • spændende udfordringer og en afvekslende hverdag

  • gode kolleger og et uformelt arbejdsmiljø

  • stor indflydelse på eget arbejde med mulighed for at præge opgaverne

  • en smidig organisationsstruktur med højt til loftet og kort til ledelsen

  • fleksible arbejdsbetingelser

 

Arbejdstiden er 30 timer om ugen med ansættelse snarest muligt. Løn- og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst samt principperne om Ny Løn.

 

Vi indhenter referencer fra tidligere ansættelser i forbindelse med ansættelsen.

 

Ansøgningsprocessen

Vi skal have din ansøgning senest den 11. juni.

 

Vi forventer at afholde 1. samtale den 18. og 19. juni evt. 2. samtale ugen efter.

 

Ansættelse pr. 1. august eller snarest derefter.

 

Yderligere oplysninger

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Økonomikonsulent Jesper Wisén tlf. 43 23 62 78 eller Budget- og regnskabschef Kristina Fransgaard tlf. 21 30 72 67 (kristina.fransgaard@glostrup.dk)  

 

Læs mere om Glostrup Kommune på www.glostrup.dk

 

Såfremt du ønsker at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte

Jesper Wisén

Økonomikonsulent

Jesper.Wisen@glostrup.dk

Tlf.: 43 23 62 78

 

Kristina Fransgaard

Souschef

kristina.fransgaard@glostrup.dk  

 

Ansøgningsfrist:

11. juni 2020

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ansøg nu
Kontakt
Glostrup Kommune
Rådhusparken 1
2600
Glostrup
Danmark
Praktisk information
Oprettet
19-05-2020
Udløber
11-06-2020
Kviknummer
LJA-80296730
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Konsulent og rådgivning, Økonomi og regnskab
Beliggenhed
Gem annonce