Gem annonce

Sagsbehandler til eKapital i Fredericia

Skattestyrelsen

Fredericia, Syd- og Sønderjylland

Indrykket
16-07-2020
Kontakt
Skattestyrelsen
Vendersgade 74
7000
Fredericia
Danmark
Praktisk information
Oprettet
16-07-2020
Udløber
11-08-2020
Kviknummer
LJA-80674174
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Konsulent og rådgivning

Vil du være med til at skabe fundamentet for finansieringen af det danske velfærdssamfund? Og trives du i en myndighedsrolle, hvor du bl.a. med tillidsbaseret dialog og faglighed er med til at sikre, at borgerne betaler den korrekte skat til tiden? Så er du måske vores nye kollega i Persondata?

 

Højt specialiserede medarbejdere, vil du være en del af vores team? 

I Persondata har vi ansvaret for at understøtte korrekte indberetninger fra tredjepart til brug for Skattestyrelsens digitale processer, som fx årsopgørelsen, samt at bidrage til den løbende udvikling af en effektiv administration på personområdet. Konkret arbejder vi med driftsopgaver, service og kontrol inden for eKapital, eIndkomst og PAL/PAF. 

 

Medarbejder til enheden Persondata 7 - eKapitalområdet

eKapital modtager årligt mere end 130 mio. indberetninger om tredjepartsdata fra pengeinstitutter, pensionsselskaber og fagforeninger. Fremadrettet vil enheden også være involveret i modtagelse af data fra   deleøkonomiske platforme. Skattestyrelsen bruger de modtagne data bl.a. til at udstille i borgerens TastSelv og samtidig understøtter data afregningen af personskat. eKapitalområdet understøtter derudover Skattestyrelsens udveksling af data til udlandet.

 

Du vil blive en del af en enhed på omkring 20 medarbejdere.  Opgaverne på eKapitalområdet spænder vidt fra blankethåndtering til at understøtte udvikling af nye systemer. Opgavesammensætningen betyder, at eKapital har et tæt samarbejde med den øvrige del af Skattestyrelsen.

 

Som medarbejder i eKapital skal du yde support til de virksomheder, der skal indberette tredjepartsdata til Skattestyrelsen. Supporten sker både telefonisk og skriftligt. Vi håndterer spørgsmål af såvel teknisk karakter som spørgsmål omhandlende indberetningspligter.

 

Vi har fokus på, at spørgsmålene fra vores indberettere kan give os ny viden til, hvordan vi på forkant kan understøtte deres del af opgaven.

 

Hvis du vil vide mere om eKapital, kan du se nærmere på skat.dk/eKapital, som er vores vindue til indberetterne.

 

Stor faglighed og flair for tekst og tal

Vi søger en medarbejder, som bidrager til, at fællesskabet når sit mål. Du ser værdien i at samarbejde både internt i enheden og på tværs i organisationen. Derudover har du interesse i / evnerne til at kaste dig over nye områder og er god til at sætte dig ind i nye som gamle bekendtgørelser.

 

Du har flair for at se på tal med analytiske øjne og er interesseret i at jonglere med regneark, når der er brug for det. Samtidig er du god til at formulere dig i skrift og tale, såvel på dansk som på engelsk.

 

Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund som fx cand.merc.(jur.), cand.jur., diplomuddannelse eller professionsbachelor med fokus på administrative, økonomiske og/eller juridiske områder. Du kan også have erhvervet tilsvarende faglighed og kompetencer gennem dit erhvervsarbejde og måske have lyst til at uddanne dig videre.

 

Som person forestiller vi os, at du er serviceminded og løsningsorienteret, og at du samtidig er tydelig i din kommunikation i forhold til såvel kunder som kolleger.

 

Ansøgning og kontakt

Send din ansøgning, cv, dokumentation for uddannelse samt yderligere relevant materiale senest

 

den 11.august 2020 via linket Søg stillingen. 1. ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 34.

 

En evt. 2. samtale vil finde sted i uge 35. Der kan i forbindelse med rekrutteringsforløbet blive anvendt personligheds- og logikanalyse.

 

Ønsker du yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Jette Haastrup Christiansen på telefon 72 37 68 90, fra den 4. til den 10.august 2020

 

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

 

Tiltrædelse pr. 1.oktober 2020 eller efter individuel aftale.

 

Ansættelsesområdet vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Enheden Persondata 7 er pt lokaliseret i Lerchesgade 35 i 5000 Odense.  Din fysiske arbejdsplads bliver fra 1/12 2020 og indtil videre Skattecenter Fredericia, Vendersgade 74, 7000 Fredericia. Enheden har fokus på bl.a. at tilrettelægge sine arbejdsgange, så arbejdsopgaverne også kan løses virtuelt. Det betyder, at der vil være mulighed for hjemmearbejde.

 

Der vil blive indhentet straffeattest i forbindelse med din ansættelse.

 

Om Skattestyrelsen

Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden 

 

Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde.  

 

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor. Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk  

 

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

 

Vi sikrer fundamentet for finansiering af det danske samfund  

Skatteforvaltningen varetager en vigtig samfundsopgave. Vi opkræver hvert år de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på at løse vores opgave sikkert og effektivt, og på at alle betaler det, de skal - hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med os.

 

Med et job hos os får du derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel.

 

Vi har brug for ansatte med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har fokus på god ledelse på alle niveauer bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske.

 

Skatteforvaltningen består af syv styrelser med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet. Samlet har Skatteforvaltningen ca. 8.000 ansatte i hele Danmark. På www.skatteforvaltningen.dk kan du læse mere om de enkelte styrelsers kerneopgaver.

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ansøg nu
Kontakt
Skattestyrelsen
Vendersgade 74
7000
Fredericia
Danmark
Praktisk information
Oprettet
16-07-2020
Udløber
11-08-2020
Kviknummer
LJA-80674174
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Administration, Konsulent og rådgivning
Beliggenhed
Gem annonce