Gem annonce

Sagsbehandler til Folkeregistret i Borgerservice

Solrød Kommune

Solrød, Storkøbenhavn

Indrykket
07-01-2021
Kontakt
Solrød Kommune
Solrød Center 1
2680
Solrød
Danmark
Praktisk information
Oprettet
07-01-2021
Udløber
20-01-2021
Kviknummer
LJA-81555066
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Konsulent og rådgivning

Jobbet

Vi søger endnu en fagligt dygtig og serviceminded sagsbehandler til vores front- og telefonbetjening, som kan levere service i topklasse til Kommunens borgere.

Dine hovedopgaver vil være folkeregister herunder valg, sygesikring m.fl. 

 

Borgerservice er Kommunes ansigt udadtil, og vi yder en venlig, effektiv og korrekt betjening i alle situationer. Vi har stort fokus på, at borgerne altid har en god oplevelse i kontakten med Solrød Kommune.

 

Du skal indgå i den daglige drift i Borgerservice, som er borgernes personlige,

digitale, telefoniske og skriftlige indgang til Solrød Kommune og hele det offentlige

Danmark.

 

Vi er 10 medarbejdere og en chef, der har sat os for at udvikle borgerbetjeningen med stor faglig ekspertise og god borgerbetjening i højsædet. Vi er en afdeling, hvor et tværfagligt forpligtende samarbejde, videndeling og plads til forskellighed er i højsædet.

 

Vi tilbyder dig et job med kompetente kolleger, masser af udvikling og gode muligheder for at præge tilrettelæggelsen af arbejdet. Stillingen er på 37 timer ugentligt.

 

Jobmiljø

Du skal være en del af vores front- og telefonbetjening, hvor vi er generalister på følgende områder:

  • Pas, kørekort, NemID

  • Lån til betaling af ejendomsskat

  • Beboerindskudslån

  • Økonomisk fripladstilskud

  • Folkeregister, sygesikring

  • Helbredstillæg

  • Valg

  • Vielse

 

Du skal være specialist på:

  • Folkeregister

  • Sygesikring

  • Valg

I Solrød Kommune arbejder vi aktivt med den oplevede, faktiske og organisatoriske kvalitet i borgerbetjeningen. Som medarbejder hos os indgår du derfor i arbejdet med at optimere arbejdsgange både i forhold til effektivitet og kommunikation.

Du behersker anvendelsen af digitale redskaber i dit arbejde til fulde, og formidler brugen af digitale løsninger til borgerne pædagogisk og med begejstring. Du går forrest både i sagsbehandlingen, og yder imødekommende og saglig borgerbetjening i topklasse.

 

Borgerservice har mange samarbejdsflader med den øvrige organisation, til gavn for såvel borgere som kolleger. Du bliver en del af en fagligt stærk afdeling, og får et tæt samarbejde med den øvrige organisation.

 

Kvalifikationer

Du er uddannet med speciale i offentlig administration og har en solid kommunal baggrund fra en anden Borgerservice. Du skal være specialist på folkeregister, valg og sygesikring og evt. også andre områder alt efter erfaring og kvalifikationer. Du skal have indgående kendskab til relevant lovgivning samt kunne omsætte lovgivning til praksis.

 

Vi lægger særlig vægt på, at du:

  • Har dybdegående kendskab til CPR lovgivningen, samt bredt kendskab til blandt andet retssikkerhedsloven og forvaltningsloven.

  • At sørge for korrekt bopælsregistrering.

  • At foretage indrejser og udrejser

  • At yde helhedsorienteret vejledning af borgere og kolleger, således at der forebygges ukorrekt folkeregistrering

 

Vi lægger generelt stor vægt på professionel råd- og vejledning af vores borgere. Vores nye kollega skal derfor matche denne beskrivelse:

  • Har service i dit DNA, og møder alle borgere både i øjen- og ørehøjde

  • Brænder for at yde borgerbetjening i topklasse

  • Er god til at kommunikere både skriftligt og mundtligt og sprogligt korrekt

  • Er systematisk, resultatorienteret og selvstændig i opgaveløsningen

  • Anvender IT som et naturligt værktøj, og har blik for at optimere arbejdsgange

  • Er imødekommende, udadvendt og har et godt humør

  • Er team-player med udprægede samarbejdsevner

  • Behersker fagligt engelsk på brugerniveau

 

Overenskomst

Efter gældende overenskomst med HK og kvalifikationer.

 

Vil du vide mere?

Du er velkommen til at kontakte Borgerservicechef Karin Gabel, tlf.: 56182056, mobil 60100408, hvis du vil høre mere om stillingen og om os.

 

Ansøgning

Vi skal modtage din ansøgning senest tirsdag den 20. januar kl. 08.00.

Ansættelsessamtaler foregår 22., 27. 28. januar. Stillingen er til besættelse 1. marts 2021 eller snarest derefter.

 

I Solrød Kommune gør vi en forskel sammen med borgerne. Vi arbejder for at virkeliggøre byrådets vision om, at Solrød skal være det bedste sted at leve og bo. Som arbejdsplads er vi et fællesskab, hvor vi løfter opgaverne på tværs af institutioner og afdelinger, og hvor du som medarbejder er en vigtig medspiller. Vi er i bevægelse og har hele tiden fokus på at lære og blive bedre. Vi tager ansvar for at løse opgaverne med blik for helheden, og du har som medarbejder indflydelse på løsningen af opgaverne og på din arbejdsplads.

 

Stillingsbetegnelse:

Sagsbehandler til folkeregister og valg

 

Afdeling:

Borgerservice

 

Ugentlig arbejdstid:

Fuldtid

 

Varighed:

Fast

 

Ansøgningsfrist:

20. januar 2021 08:00

 

Kontaktperson:

Karin Gabel, Borgerservicechef

 

Tlf.:

56182056 - 60100408

 

Ansættelsessamtaler:

22. januar og 27. januar

 

Jobkategori:

Administration, Sagsbehandling

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ansøg nu
Kontakt
Solrød Kommune
Solrød Center 1
2680
Solrød
Danmark
Praktisk information
Oprettet
07-01-2021
Udløber
20-01-2021
Kviknummer
LJA-81555066
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Konsulent og rådgivning
Beliggenhed
Gem annonce