Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Sagsbehandlere til udfordrende opgaver inden for personbeskatning i Borgere 2 - Forskud/Genoptagelser, i Skattestyrelsen.

Skattestyrelsen

Næstved, Sydsjælland inkl. Møn

Indrykket
10-01-2019
Kontakt
Skattestyrelsen
Toldbuen 2
4700
Næstved
Danmark
Praktisk information
Oprettet
10-01-2019
Udløber
23-01-2019
Kviknummer
LJA-69498964
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Konsulent og rådgivning

Har du høj faglighed inden for personbeskatning, og har du lyst til at arbejde med behandling af indsigelser for borgere med automatisk dannede indkomstændringer, forskudsopgørelsen og genoptagelser af årsopgørelsen, så er det måske dig, vi søger.

 

Borgere 2 Forskud/Genoptagelser er en del af afdelingen Borgere i Skattestyrelsens fagområde Person. Vi løser de administrative opgaver og sagsbehandlingsopgaver vedr. personbeskatning for indenlandsk skattepligtige.

 

Sagsbehandling med borgeren i centrum

Vi mangler medarbejdere, der har motivation og kompetencer til primært at løse opgaven med behandling af indsigelsessager fra borgere vedr. automatisk dannede indkomstændringer, men som også er åbne for at bidrage til løsningen af enhedens øvrige opgaver indenfor genoptagelser og/eller forskudsopgørelsen.

 

Er det noget for dig, har du her muligheden for at indgå i vores dynamiske team i Borgere 2 Forskud/Genoptagelser. Vi arbejder hver dag på at sikre, at forskudsregistreringen bliver så korrekt som mulig, og at borgeren kan få genoptaget sine skatteansættelser med henblik på en korrekt årsopgørelse. Du skal derfor yde en professionel og korrekt vejledning og sagsbehandling.

 

Faglighed og engagement 

Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, men det er en fordel, hvis du har gennemført eller er i gang med en akademiuddannelse, en diplomuddannelse eller tilsvarende. Du kan også have opnået tilsvarende faglighed, kvalifikationer og kompetencer gennem dit erhvervsarbejde. En skattemæssig baggrund med kendskab til lovgivningen omkring personbeskatning vil være et stort plus. 

 

Du tænker borgeren i centrum, herunder hvordan vi i højere grad kan fremme borgerens oplevelse af kontakten til Skatteforvaltningen som noget positivt. Det viser du, ved at mestre såvel mundtlig som skriftlig kommunikation med borgere/kunder på et højt niveau.

 

I Borgere 2 Forskud/Genoptagelser bliver du en del af et åbent og fagligt miljø, hvor vi vægter ansvarlighed, samarbejde og høj trivsel. Vi er optaget af, at løse vores opgaver korrekt, hurtigt og effektivt.

 

Borgere 2 Forskud/Genoptagelser

Med reference til funktionslederen får du en alsidig hverdag, hvor du primært skal beskæftige dig med følgende opgaver:

 

  • Behandling af klagesager for borgere med automatisk dannede indkomstændringer

  • Sagsbehandling af henvendelser fra skatteborgere om ændring af deres årsopgørelse

  • Forskudsopgaven med behandling af fejllister m.v. herunder alle former for forskudshenvendelser

  • Kundeekspeditioner

  • Postfordeling og behandling af den indkomne post

  • Øvrige opgaver relaterede til personbeskatning

 

 

Om os

Borgere er en af seks specialiserede afdelinger i Skattestyrelsen i fagområdet Person, afdelingen beskæftiger ca. 300 medarbejdere fordelt på 15 enheder, der er geografisk placeret over hele landet. I afdelingen Borgere løser vi sagsbehandlings- og kontrolopgaver vedrørende personbeskatning for skattepligtige til Danmark.

 

Afdelingen Borgere bidrager til at sikre en korrekt og nem opkrævning af de ca. 550 mia. kr., der årligt opkræves i personskatter til brug for finansieringen af den offentlige sektor. Afdelingen er ansvarlig for korrekt beskatning af knap 4,2 mio. personer og 180.000 virksomheder uden CVR-nummer. Afdelingens hovedopgaver er: sagsbehandling ifm. forskuds- og årsopgørelser, genoptagelser af årsopgørelser, dødsbobeskatning, gaveafgiftssager og kontrol af disse opgaver samt af sort økonomi. 

 

Ansøgning og kontakt 

Vi ser frem til at modtage din ansøgning, cv og eventuel dokumentation for uddannelse og kompetencer via linket Søg stillingen senest 23. januar 2019. 

 

Hvis du vil vide mere om jobbet, kan du kontakte funktionsleder Pia Rasmussen på telefon 72 38 95 64. 

 

Samtaler forventes gennemført hurtigst muligt efter ansøgningsfristens udløb. Tiltrædelse snarest muligt.

 

Arbejdsstedet er indtil videre Toldbuen 2, 4700 Næstved.

 

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

 

Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest.

 

Om Skattestyrelsen

Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden

 

Den opgave løser Skattestyrelsen ved at gøre det nemt og trygt at betale, ved målrettet at bekæmpe svindel og ved at have effektive kontrolmekanismer integreret i alle dele af opgaveløsningen. Vi har en vigtig samfundsopgave, og vi er ydmyge overfor det store ansvar, der følger med vores myndighedsrolle. Vores afgørelser skal være korrekte og fagligt velfunderede. Derfor er faglighed og et højt kompetenceniveau hos vores medarbejdere og ledere kernen i vores arbejde.

 

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.

 

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

 

Vi sikrer fundamentet for finansiering af den offentlige sektor

Skatteforvaltningen varetager en vigtig samfundsopgave. Vi opkræver hvert år de ca. 950 mia. kr. i skatter og afgifter, som er fundamentet for finansieringen af det danske samfund. Vi har fokus på at løse vores opgave sikkert og effektivt, og på at alle betaler det, de skal - hverken mere eller mindre. Samtidig skal vi gøre det nemt og trygt for borgere og virksomheder at være i kontakt med os.

 

Du får derfor mulighed for at tage ansvar for en vigtig opgave og gøre en forskel.

 

Vi har brug for ansatte med mange forskellige faglige kompetencer, og bredden i opgaverne giver også den enkelte mulighed for at få faglige udfordringer og udvikle sig. Vi har et stærkt fokus på god ledelse på alle niveauer, bl.a. for at sikre, at der er balance mellem arbejdsliv og fritid og respekt for det hele menneske.

 

Fra d. 1. juli 2018 består skatteforvaltningen af syv nye styrelser med ansvaret for hver sin kerneopgave inden for én juridisk myndighed under Skatteministeriet. Samlet har skatteforvaltningen ca. 7.000 ansatte i hele Danmark. På hjemmesiden www.fra1til7.dk kan du læse mere om planerne for den nye organisering af skatteforvaltningen og om de enkelte styrelsers kerneopgaver og geografiske placering i landet.

Ansøg nu
Lignende job

Aabenraa Kommunale Tandpleje

Kolding Gymnasium, HF-Kursus Og IB School
Kontakt
Skattestyrelsen
Toldbuen 2
4700
Næstved
Danmark
Praktisk information
Oprettet
10-01-2019
Udløber
23-01-2019
Kviknummer
LJA-69498964
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Konsulent og rådgivning
Beliggenhed