Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Socialpsykiatrisk Bostøtte

Aarhus Kommune

Aarhus, Østjylland

Indrykket
04-11-2019
Kontakt
Aarhus Kommune
Nørre Allé 31, 2.
8000
Aarhus C
Praktisk information
Oprettet
04-11-2019
Udløber
18-11-2019
Kviknummer
LJA-77110159
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Socialrådgivning

CBH Centrum (Center for bostøtte i eget hjem – Centrum) søger en vikar til en bostøtte stilling pr. 1. januar 2020 til d. 31.5. 2021.
Aften og weekendarbejde kan forekomme, og man skal være indstillet på at være fleksibel i forhold til arbejdstid og opgaver.
Målgruppen er voksne med et betydeligt nedsat funktionsniveau herunder psykiatriske problemstillinger og misbrug.
CBH-centrum består af 56 bostøtte- medarbejdere og 2 afdelingsledere, hvor medarbejderne er fordelt på 6 teams.
 
Hovedopgaven:
Støtteindsatsen bygger på en recoveryorienteret tilgang til borgeren, hvor fokus er rettet mod borgerens ressourcer og udviklingsmuligheder. Støtten er en målrettet rehabiliteringsindsats of foregår som oftest i borgernes eget hjem.
Som medarbejder i CBH vil størstedelen af din borgerkontakt bestå af samtaler og aktiviteter borgeren og dig imellem. Du skal trives med alene-arbejde såvel i forhold til borgere som samarbejdspartnere.
 
Det primære indhold i indsatsen:

  • At støtte borgeren i at komme sig
  • Yde pædagogisk, praktisk støtte og vejledning
  • Støtte borgeren i at udvikle/vedligeholde sociale færdigheder
  • Støtte borgeren i forhold til uddannelse og/eller arbejde
  • Yde en forebyggende indsats, for at afværge eller mindske konsekvenserne af funktionstab og kriser
  • Yde støtte til fastholdelse og etablering af sociale netværk
  • Ledsagelse til offentlige kontorer, lægebesøg etc.

Forventede kvalifikationer:
  • En social/sundhedsfaglig el. pædagogisk grunduddannelse og gerne relevant erfaring i forhold til målgruppen
  • At du er fagligt og personligt velfunderet, ansvarlig og kan arbejde selvstændigt.
  • At du tilegner dig relevant viden omkring målgruppen via litteratur, kurser, sparring og supervision
  • At du arbejder systematisk og metodisk ud fra de mål, som er opstillet i borgerens handleplan
  • At du kan indgå i en udviklende dialog med team-kolleger og samarbejdspartnere
  • At du kan indgå i et udviklende samarbejde med borgeren, pårørende og samarbejdspartnere
  • At du kan bruge IT på almindeligt brugerniveau, samt tilegne dig viden om de systemer, som vi dokumenterer vores indsats i
  • At du deltager aktivt i supervision    
Uddannelse – faglighed:
Det forventes at meget læring foregår i den daglige udøvelse af jobbet, og at den enkelte medarbejder stiller sine erfaringer, viden og refleksioner til rådighed for organisationen i de møde- og læringsfora der findes.
 
Som medarbejder i bostøtten vil størstedelen af din brugerkontakt bestå af samtaler og aktiviteter brugeren og dig i mellem. Du skal trives med at arbejde selvstændigt såvel i forhold til brugere som samarbejdspartnere.
     

Vi tilbyder:
Indflydelse på udvikling af metoder i socialt arbejde på en tværfaglig arbejdsplads i et samspil med kolleger i eget team og i hele CBH.
En velfungerende teambaseret organisation, med fokus på høj faglighed og et godt arbejdsmiljø.
Supervision fra ekstern supervisor
 Løn og ansættelsesvilkår:Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.
Tjenesteforhold:
Arbejdstiden er 37 timer ugentlig, placeret mellem 08.00 og 22.00 alle ugens dage, tilrettelagt ud fra brugernes behov for støtte.

Stillingen er til enhver tid betinget af en tilfredsstillende privat straffeattest.
Stillingen er til enhver tid betinget af en tilfredsstillende offentlig straffeattest.
 Hvis du vil vide mere:
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til Afdelingsleder, Iben Rasmussen på telefon 2920 4502

AnsøgningKlik på ”Ansøg” nedenfor for at udfylde og sende din ansøgning. Alle felter med * skal udfyldes. Først når du har modtaget en kvittering pr. e-mail, har vi modtaget din ansøgning.

Ansøgningsfrist: 18. november 2019

Vi forventer, at afholde ansættelsessamtaler onsdag d. 27. november 2019.
 
Aarhus Kommune er Jyllands største arbejdsplads. 28.000 professionelle og passionerede kollegaer arbejder hver dag for, at vi er en god by for alle. Som ansat i Aarhus Kommune gør du visioner til virkelighed og skaber udvikling, fællesskab og trivsel. Her er der respekt for faglighed, plads til mangfoldighed og mulighed for udfoldelse. Vi har ambitioner for byen – og for dig. Kom og vær med!

Leder- og medarbejderroller
I vedlagte link finder du de fælles Leder- og medarbejderroller i Aarhus Kommune:
https://aarhus.dk/job/den-attraktive-arbejdsplads/

De fælles leder- og medarbejderroller giver et blik på de forventninger, der stilles til dig, når du som leder eller medarbejder i Aarhus Kommune skal løse den fælles kerneopgave. Ved at synliggøre de forventninger, der stilles – om du er leder eller medarbejder – håber vi på, at vi sammen kan fastholde et godt arbejdsmiljø, en attraktiv arbejdsplads og en kultur med troværdighed, respekt og engagement

Ansøg nu
Lignende job

Flora RaniaBo Familiehus ApS

Flora RaniaBo Familiehus ApS
Kontakt
Aarhus Kommune
Nørre Allé 31, 2.
8000
Aarhus C
Praktisk information
Oprettet
04-11-2019
Udløber
18-11-2019
Kviknummer
LJA-77110159
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Socialrådgivning
Beliggenhed