Arbejdssted
Silkeborg
Selskab
Jyske Bank
Afdeling
Settlement
Ansøgningsfrist
12.04.2021
Har du interesse for investering, og ønsker du at arbejde i et internationalt miljø? Brænder du for at sikre en drift i topklasse og præge fremtidens Backoffice? Så har vi en ledig stilling.
Jobbet
Til vores Settlement team søger vi nye kræfter til afvikling af handler med værdipapirer. Omdrejningspunktet for hverdagen er at sikre en stabil drift af Jyske Banks afviklingsflow i samarbejde med de øvrige kollegaer i teamet. En anden væsentlig del af jobbet er imidlertid at opbygge viden og forståelse for praksis på det danske marked og respektive markeder verden over.
Dermed vil du også dagligt være i kontakt med bankens samarbejdspartnere i Danmark og i udlandet, ligesom du vil have et tæt samarbejde med Capital Markets samt et bredt netværk af interessenter i banken med tilknytning til investeringsområdet.
Aktiviteten i afdelingen varierer med aktiviteten på de finansielle markeder, og derfor er det vigtigt, at du kan trives med perioder med høj intensitet. Desuden arbejder vi kontinuerligt med at tilpasse os ændrede markedsvilkår, så det er vigtigt, at du kan sætte dig ind i kompleks information og medvirke til at videreformidle denne information til relevante parter.
Vi arbejder kontinuerligt med at forbedre vores drift. Det vil derfor være en naturlig del af jobbet, at du er i stand til at sætte dig ind i bestående systemer og processer, og at du kommer med konstruktive input, så vi kan sætte ind og blive bedre til glæde for banken og vores kunder.
Afdelingen
Backoffice er en afdeling med 44 engagerede medarbejdere, og omgangstonen er uformel og præget af godt humør. Du kan se dine kommende kolleger her.
Afdelingen er organiseret i tre stærke teams, der dækker ansvarsområder inden for fonds- og valutaområdet. Vi sikrer gennemførelse og afvikling af handler og supporterer vores kollegaer i Capital Markets, Private Banking afdelinger, Jyske Invest samt bankens afdelingsnet. Desuden har vi et tæt samarbejde og indgår i partnerskab med en række samarbejdspartnere i både ind- og udland.
Vi er en vigtig del af investeringsværdikæden og kapitalmarkedsområdet, som er udpeget som et vækstområde i koncernen. På grund af øget kompleksitet, omfattende regulering og den digitale udvikling er vores processer og arbejdsopgaver under hastig forandring.
Din profil
Hvis vi skal sætte lidt ord på dig, så forestiller vi os, at:
-
du har interesse for den finansielle verden
-
du er ambitiøs og nysgerrig overfor ny viden og nye vinkler på tingene
-
du arbejder struktureret og har sans for detaljen i din arbejdsform
-
du har gode kommunikative færdigheder på dansk og engelsk
-
du er initiativrig, tør udfordre gængse processer og medvirke til at indføre new practice
-
du tager ansvar for din egen læring, og vi støtter dig i din udvikling
-
du har interesse for effektivisering og automatisering af arbejdsprocesser
-
du har gode samarbejdsevner og et godt humør, så du kan fungere som en aktiv medspiller i afdelingen
-
du kan have flere bolde i luften og håndtere svingende arbejdspres
-
du har et solidt kendskab til Excel og VBA
Vi har høje ambitioner, så listen er lang, men vi håber, at du vil være en del af udviklingen.
Ansøgning
Vi indkalder løbende til samtaler og ønsker at besætte stillingen snarest, så send din ansøgning afsted hurtigst muligt. Sidste frist er 12.04.2021. Vi forbeholder os retten til at fjerne opslaget før tid, hvis rette kandidat er fundet.
Senior HR Partner Karin Elmedal Hansen vil tage sig af din ansøgning.
Mere information
Hvis du er interesseret i jobbet, eller har spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte os.
Helle Varming
Leder, Settlement
hv@jyskebank.dk
89 89 73 59
27 50 98 28
Henrik Møller Nielsen
Afdelingsdirektør
hmn@jyskebank.dk
89 89 28 30
25 26 92 50