Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Studentermedhjælper til enhed for koordinering af politiske initiativer og lovforslag

Skatteforvaltningen, Kastrup

Tårnby, Storkøbenhavn

Indrykket
09-06-2020
Kontakt
Skatteforvaltningen, Kastrup
Kystvejen 16
2770
Kastrup
Danmark
Tlf
72374348
Praktisk information
Oprettet
09-06-2020
Udløber
15-07-2020
Kviknummer
LJA-80427949
Jobtype
Deltid
Arbejdsområde
Administration

Brænder du for at lære mere om, hvordan politiske processer forløber i staten? Har du mod på at sætte dig ind i økonomiske problemstillinger, og har du interesse for at arbejde med fremtidig lovgivning? Så er du måske den studentermedhjælper, vi søger til enheden for Høringskoordination i Skattestyrelsen.

Kvalitetssikring og koordinering i en kompleks organisation

Enheden for Høringskoordination i Skattestyrelsen kan bedst beskrives gennem enhedens overordnede ansvar for høringsprocesser. Vi koordinerer, vi følger op, og vi kvalitetssikrer Skattestyrelsens vurderinger af politiske initiativer og lovforslag. Vi sikrer, at vurderingerne er dækkende og konsoliderede, og vi bistår resten af Skattestyrelsen med at have et overblik over tidligere høringer og vurderingerne i den forbindelse, herunder afklaring af finansiering.

Gennem vores arbejde har vi en bred kontaktflade til mange organisatoriske enheder og fagligheder. Det gælder både internt i Skattestyrelsen, på tværs af Skatteforvaltningens øvrige styrelser og departementet, da vi er den centrale indgang for høringer i forbindelse med fx lovforslag og politiske initiativer. I forbindelse med corona-krisen har vi eksempelvis spillet en central rolle i vurderingen af de forslag, der har været overvejet på især skatteområdet.

Opgaver i krydsfeltet mellem politik, økonomi og jura

Vi fastlægger processer og støtteværktøjer til brug for høringsprocessen, og vi arbejder løbende på at forbedre processer og leverancer. Det betyder også, at du som vores nye studentermedhjælper i Høringskoordination kan sætte dit præg på fremtidige arbejdsgange.

Som studentermedhjælper i vores enhed får du en bred vifte af opgaver, der blandt andet omfatter:

  • løbende opfølgning på hvor forslag er i den politiske proces
  • kvartals- og årsrapporter for høringer i Skattestyrelsen
  • formidling af ovenstående til relevante parter i styrelsen i form af tekst, præsentationer, statistikker mv.
  • diverse ad hoc-opgaver som at hjælpe med at skrive høringssvar, beregning af omkostninger fx til finanslovsprocessen, bistå Høringskoordinations kvalitetstjek af omkostninger til Skattestyrelsens egne forslag til ny lovgivning mv.


Du vil selv få mulighed for at sætte et præg på din hverdag, og særligt sidstnævnte opgaver vil afhænge af dine faglige styrker og interesseområder.

Samarbejdsevner og vilje til at lære

Vi leder efter en studentermedhjælper med interesse for økonomi og politiske arbejdsgange. Vi forestiller os, at du er i gang med at læse statskundskab, økonomi, offentlig forvaltning eller lignende. Det er en fordel, at du har erfaring med Excel.

Som person forestiller vi os, at du:

  • er god til at formulere dig skriftligt og strukturere information i et præcist sprog
  • har et godt humør og gode samarbejdsevner
  • har overblik og kan arbejde selvstændigt i en omskiftelig og til tider hektisk hverdag
  • er videbegærlig og kan lide at sætte dig ind i nye problemstillinger


Ansøgning og kontakt

Send din ansøgning, CV samt eksamensbeviser og/eller udskrift af karakterer på igangværende uddannelse via linket 'Søg stillingen' senest 15. juli 2020. Samtaler afholdes på Teams eller Skype, og der kan indgå en case. Datoen for tiltrædelse er senest 1. september 2020. Efter aftale kan tiltrædelse også være tidligere.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Anne Plougsgaard på 72 37 85 65.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdstiden er ca. 15 timer pr. uge med mulighed for fleksibilitet i eksamensperioder. Ansættelsen sker i henhold til organisationsaftale for Kontorfunktionærer, laboranter og IT-medarbejdere (HK).

Din fysiske arbejdsplads bliver indtil videre Ørestads Blvd. 114-118, 2300 København S.

Om Skattestyrelsen

Vi sikrer, at borgere og virksomheder betaler korrekte skatter og afgifter til tiden

Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre finansieringen af det, vi er fælles om.

Uanset, hvilken jobfunktion du skal varetage i Skattestyrelsen, kommer du til at arbejde med at sikre finansieringen af velfærdssamfundet og meget af det, der skaber sammenhængskraft i Danmark; skoler, hospitaler, veje og meget mere. Vores organisation er fyldt med specialister, der arbejder sammen på tværs af mange forskellige fagligheder og geografisk placering, så du bliver en del af et mangfoldigt fællesskab, hvor vi løser komplekse og krævende opgaver. Som ny vil du opleve, at læringskurven er stejl, og at du bygger kompetencer, der vil følge dig i din videre karriere.

Læs mere om Skattestyrelsen på www.sktst.dk

Skatteministeriets koncern opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.



Ansøg nu
Kontakt
Skatteforvaltningen, Kastrup
Kystvejen 16
2770
Kastrup
Danmark
Tlf
72374348
Praktisk information
Oprettet
09-06-2020
Udløber
15-07-2020
Kviknummer
LJA-80427949
Jobtype
Deltid
Arbejdsområde
Administration
Beliggenhed