Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Studentermedhjælpere til central økonomiafdeling i Kultur- og Fritidsforvaltningen i Københavns Kommune

Koncernservice og Koncern IT

København, Storkøbenhavn

Indrykket
16-08-2019
Kontakt
Koncernservice og Koncern IT
Borups Allé 177
2400
København NV
Tlf
30530236
Praktisk information
Oprettet
16-08-2019
Udløber
02-09-2019
Kviknummer
LJA-74821190
Jobtype
Studenterjob
Arbejdsområde
Administration

Har du lyst til at indgå i et team, hvis hovedopgave er at understøtte Kultur- og Fritidsudvalgets, direktionens og institutionernes økonomistyring? Brænder du for at arbejde i en politisk styret organisation, og har du interesse for kultur- og fritidslivet i København? Så er du måske vores nye studentermedhjælper i Team Økonomi.

I Team Økonomi er vores primære arbejdsområde facilitering af den samlede budgetproces for Kultur- og Fritidsforvaltningen og løbende opfølgning og afrapportering på forvaltningens økonomi. Derudover arbejder vi med at blive en datadreven organisation.

Arbejdsopgaver og kvalifikationer
Vi søger to studentermedhjælpere; én med interesse inden for regnskab og bogføring og én med interesse inden for business intelligence.

Fælles for begge stillinger er, at du kommer til at løse opgaver på tværs af hele Team Økonomi, der består af ca. 37 medarbejdere. Efter den indledende oplæring vil du, på lige fod med dine øvrige kollegaer, have opgaver som løses i fællesskab med andre samt selvstændige opgaver, som du selv har det fulde ansvar for.

Arbejdsopgaverne inden for regnskab og bogføring vil bl.a. være

  • Afstemning af konteringsdata mellem systemer
  • Udbetalinger
  • Kontering samt kontrol af konteringer i økonomisystemet
  • Ad hoc-opgaver
Arbejdsopgaverne inden for business intelligence vil bl.a. være

  • Udarbejdelse af rapporter i Power BI
  • Vedligehold af kontoplaner og stamdata
  • Udarbejde analyser og rapporter i Excel, herunder Pivot tabeller
  • Understøttelse af forvaltningens økonomistyring
For begge profiler forventer vi, at du

  • Har en skarp analytisk sans og flair for tal
  • Både kan fokusere på detaljen og se den i en større sammenhæng
  • Trives med en blanding af driftsopgaver og ad hoc opgaver
  • Har et godt kendskab til Office pakken ikke mindst Excel
  • Har en positiv tilgang og er nysgerrig på at lære noget nyt
Vi forventer, at du har bestået det første år af dit studie. Gode kompetencer inden for Excel, Pivottabeller, SQL, Power BI eller lignende er en fordel, men ikke et krav.

Om Team Økonomi
Team Økonomi er en del af HR, Strategi og Økonomi, som tilsammen understøtter hele Kultur- og Fritidsforvaltningen med høj faglighed inden for økonomi, strategisk gennemførelse af projekter og ledelsesinformation. Centeret består af ca. 65 engagerede medarbejdere. Du vil indgå i et velfungerende team af studentermedhjælpere i Team Økonomi.

Som medarbejder i HR, Strategi og Økonomi bliver du en central brik i en flad organisationsstruktur, hvor vi arbejder som strategisk sparringspartner for direktionen og samarbejdspartner for forvaltningens enheder. Fokus er på kontinuerligt at højne kvaliteten, produktiviteten og vores evner til at gå nye veje.

Som student i HR, Strategi og Økonomi får du mulighed for at udvikle dig, og vores studenter kan efter ønske komme til at beskæftige sig med mange forskelligartede opgaver i forvaltningen som fx styring af økonomien i en kulturinstitution, tilskudsadministration eller understøttelse af det politiske niveau.

Vi er fleksible i forhold til eksamensperiode, men vi forventer også, at du er fleksibel, når der er mange arbejdsopgaver.

Yderligere info
Stillingerne søges besat snarest og aflønnes efter gældende overenskomst.

Arbejdstiden er ca. 15 timer om ugen, og arbejdsplanen tilrettelægges i samarbejde med de øvrige studentermedhjælpere i Team Økonomi. Arbejdsstedet er Nyropsgade I København V.

Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte fagkoordinator Michael Hansen på 4241 4340 eller fagkoordinator Peter Christiansen på 2445 1645.

Vedhæft eksamensbevis samt anden relevant dokumentation når du søger stillingen

Søg via nedenstående link senest mandag den 2. september 2019
Samtaler forventes afholdt den 4. september

Ansøg nu
Lignende job
Kontakt
Koncernservice og Koncern IT
Borups Allé 177
2400
København NV
Tlf
30530236
Praktisk information
Oprettet
16-08-2019
Udløber
02-09-2019
Kviknummer
LJA-74821190
Jobtype
Studenterjob
Arbejdsområde
Administration
Beliggenhed