Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Studiejob på et internationalt kontor (ISM) i HR-afdelingen, Københavns Universitet

KU - FA - Kbh K

København, Storkøbenhavn

Indrykket
18-01-2021
Kontakt
KU - FA - Kbh K
Universitetsfirkanten, Nørregade 10
1165
København K
Tlf
23998442
Praktisk information
Oprettet
18-01-2021
Udløber
28-01-2021
Kviknummer
LJA-81602775
Jobtype
Studenterjob
Arbejdsområde
Administration

Få et spændende og alsidigt studiejob med stort ansvar på et internationalt kontor i HR-afdelingen på Københavns Universitet og styrk dit CV samt dine kommunikationsegenskaber!

International Staff Mobility (ISM) er en sektion under Fælles HR på Københavns Universitet (KU), som arbejder med international forskerrekruttering.

Vi søger 2 nye studerende, som kan assistere vores travle kontor på 6. sal i International House Copenhagen. Den ene student skal hjælpe vores Dual Career team med at planlægge og afholde (online) events samt løse diverse administrative opgaver. Den anden student skal varetage administrative opgaver, især inden for IT, grafisk kommunikation og hjemmesideopdatering.

ISM består af et specialiseret og mangfoldigt konsulentteam på 12 personer, der yder professionel rådgivning og service til internationale forskere og deres familier i forbindelse med deres ophold i Danmark.

Vores vigtigste arbejdsopgave er at sørge for, at de internationale forskere, der kommer fra hele verden, kan indrejse og påbegynde deres job på KU samt hjælpe dem og deres medfølgende ægtefælle/partner med alt det praktiske og juridiske, når man bosætter sig i Danmark. Sektionen arbejder også med at hjælpe forskere, som skal arbejde i udlandet med rådgivning om ophold, forsikring, skat mv.

International Staff Mobility har bl.a. følgende ansvarsområder

  • Sagsbehandling og rådgivning om opholdsgrundlag i Danmark, registrering ved ankomst, oprettelse af bankkonto, skat, pension
  • Planlægning og gennemførelse af karriereaktiviteter for medfølgende ægtefæller (Dual Career Services)
  • Rådgivning i forbindelse med valg af skole og daginstitutioner til medfølgende børn
  • Planlægning og gennemførelse af informationsmøder og sociale aktiviteter for udenlandske forskere og deres familier
  • Vejledning af ledelse, fakulteter og institutter om international rekruttering
  • Afholdelse af kurser og workshop inden for kultur og karriereafklaring
  • Kontakt til eksterne myndigheder samt nationale og globale samarbejdspartnere


Du kan læse mere om International Staff Mobility på vores hjemmeside http://ism.ku.dk/



Dine opgaver

Stilling 1: Student til Dual Career team

  • Varetage diverse administrative ad hoc kommunikationsopgaver fx. udarbejde månedligt nyhedsbrev, kommunikation ifm. arrangementer, opdatere Excel-ark mm. Informationsmaterialet og kommunikationen er på engelsk
  • Udarbejde spørgeskemaer til evaluering af teamets services, samt analysere den dertilhørende data og på baggrund af bidrage med udvikling og forbedring af services
  • Planlægge og udføre events, som spænder fra Dual Career online events til udflugter til turistattraktioner for vores forskere samt medfølgende ægtefæller og børn
  • Hjælpe med at eksekvere marketing og branding opgaver fx opbygning af marketing materiale målrettet de medfølgende ægtefæller, løbende kreere online feeds til vores Dual Career FB site og evt. LinkedIn opslag
  • Servicere og hjælpe vores internationale forskere og gæster med alverdens praktiske spørgsmål om stort og småt


Stilling 2: Student til IT, hjemmesideopdatering samt (grafisk) kommunikation

  • Hjælpe med web og IT-relaterede kommunikationsopgaver (både intern og ekstern kommunikation) samt administrative opgaver
  • Assistere os med grafiske- foto-layout- og illustrationsopgaver fx udarbejde brochurer og andet kommunikationsmateriale, opdatere informationer på hjemmesiden og intranettet, ansvar for opsætning af månedligt nyhedsbrev, hjælpe med at lave Power Point præsentationer m.m.
  • Det er en fordel hvis du har erfaring med at arbejde med sociale medier, så du kan spille en aktiv rolle på vores Facebook-side mht. til at løfte sitet og udarbejde feeds. Informationsmaterialet er primært på engelsk
  • Servicere og hjælpe vores internationale forskere og gæster med alverdens praktiske spørgsmål om stort og småt


Kvalifikationer for begge stillinger

  • Hvis du søger stilling 2, må du gerne have erfaring med og lyst til at arbejde med softwareprogrammer som InDesign, Illustrator, Office suite og en basal HTML forståelse
  • Du er i gang med en relevant studieretning, og gerne har mindst 1 år tilbage
  • Du er dygtig på skrift på både dansk og engelsk
  • Du behersker brugen af Office pakken og Outlook og arbejder systematisk
  • Du er en teamplayer og har lyst til at indgå i et internationalt og mangfoldigt miljø
  • Du har evt. erfaring fra lignende jobs inden for administration, kommunikation og service
  • Du har en god forståelse for sociale medier og har lyst til at kaste dig over nye opgaver
  • Du optræder altid venligt og professionelt


Vi tilbyder

Vi er et mangfoldigt, dynamisk og uformel kontor sammensat af personer med forskellige nationaliteter og uddannelser. Vi elsker vores arbejde og er engagerede i at hjælpe vores internationale forskere og medfølgende ægtefæller/partnere med både stort og småt. Vi sætter stor pris på at sparre med hinanden. Du vil få en varieret arbejdsdag med gode muligheder for fleksibel tilrettelæggelse af arbejdstiden og med udadvendte aktiviteter. Derudover vil du have mulighed for kompetenceudvikling i form af kurser.

Vores kontor er centralt placeret i København i International House, Gyldenløvesgade 11, 6. sal, 1600 København V. Herudover tilbyder vi:



  • Et uformelt og spændende internationalt arbejdsmiljø med gode og sjove kollegaer samt adresse liggende centralt i København
  • En varieret hverdag med afvekslende arbejdsopgaver
  • Gode muligheder for fleksibel og selvstændig tilrettelæggelse af arbejdstiden
  • Indblik i international HR
  • Erfaring med kommunikation og administration
Løn- og ansættelsesvilkår

Forventet startdato: februar 2021 eller hurtigst muligt herefter.

15 timers arbejde om ugen, fordelt på 2-3 dage.

Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til fællesoverenskomsten mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer Det Statslige Område (OAO-S) og organisationsaftalen for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK/Stat) med indplacering som studerende.

Minimumstimelønnen er kr. 126,28 (1. april 2020-niveau). Du vil blive lønindplaceret på baggrund af tidligere ansættelser.

For at blive ansat er det en forudsætning, at du er indskrevet og aktiv studerende ved en videregående uddannelsesinstitution.

Ansøgning

Har stillingen vakt interesse, så send en ansøgning og cv, karakterudskrift samt dokumentation for at du er i gang med en uddannelse, elektronisk via jobsiden.

Vi afholder jobsamtaler løbende og ansætter, når vi har den helt rigtige kandidat så skriv med det samme! Vi glæder os til at få din ansøgning senest 28. januar 2021.

Yderligere spørgsmål

Har du spørgsmål til stilling 1 er du velkommen til at kontakte chefkonsulent Mark de Vos mark.devos@adm.ku.dk / 35 32 43 23. Hvis du har spørgsmål til stilling 2 er du velkommen til at kontakte fuldmægtig Ida Andersen ida.andersen@adm.ku.dk / 35 32 16 15.



Københavns Universitet ønsker at afspejle det omgivende samfund og opfordrer alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.

Ansøg nu
Lignende job

Grønlands Selvstyre, Departementet for Natur, Miljø og Forskning
Kontakt
KU - FA - Kbh K
Universitetsfirkanten, Nørregade 10
1165
København K
Tlf
23998442
Praktisk information
Oprettet
18-01-2021
Udløber
28-01-2021
Kviknummer
LJA-81602775
Jobtype
Studenterjob
Arbejdsområde
Administration
Beliggenhed