Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference

Teamleder for Rehablitering og Hjælpemiddeldepot

Visitation og Social Indsats - Visitation

Favrskov, Østjylland

Indrykket
16-07-2017
Kontakt
Visitation og Social Indsats - Visitation
Hovvej 76
8370
Favrskov
Praktisk information
Oprettet
16-07-2017
Udløber
08-08-2017
Kviknummer
LJA-47740959
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Socialrådgivning






Har du erfaring med ledelse og kender du til rehabilitering og / eller hjælpemiddeldepotfunktion? Så er du måske den person, vi søger.
Rehabiliteringsteamet og hjælpemiddeldepotets personale har brug for en teamleder i en nyoprettet stilling.


Rehabiliteringsteamet udfører hverdagsrehabilitering efter visitation til servicelovens rehabiliteringsforløb. Teamet rummer også et støtteteam, der udfører støttende opgaver til en specifik målgruppe. Teamets personale er sammensat af social- og sundhedsfagligt personale. Teamet udfører opgaver hos borgere i hele kommunen.


Hjælpemiddeldepotets personale er sammensat af medarbejdere med forskellig teknisk baggrund. Opgaverne er at levere bestilte hjælpemidler og serviceydelser i tilknytning til hjælpemidler til borgere i hele kommunen. På hjælpemiddeldepotet udføres reparationer, rengøring mv. af kommunens genbrugshjælpemidler.


Begge teams har et tæt samarbejde med afdelingen Visitation og Hjælpemidler, hvorfra ydelser og leveringer bestilles. De to teams er placeret på forskellige lokaliteter i kommunen i hhv. Hadsten og Hinnerup. Der vil være i alt cirka 20 medarbejdere, der refererer direkte til dig.


Selv refererer du til lederen af Visitation, Hjælpemidler og Rehabilitering, og afdelingen er organisatorisk placeret i Social og Sundheds ældreområde.


Dine opgaver:
Du skal have lyst til at sætte dit præg på en ny funktion som teamleder for rehabilitering og hjælpemiddeldepot i afdelingen Visitation, Hjælpemidler og Rehabilitering.


Som teamleder skal du være i stand til at sætte borgeren i centrum og være medansvarlig for at skabe en attraktiv arbejdsplads, der kan tiltrække og fastholde dygtige medarbejdere.


Teamlederen varetager den daglige ledelse af de to teams og har ansvar for daglig planlægning og drift, så ressourcerne bruges optimalt, og den faglige indsats og ledelse sikres.


Som en del af jobbet holder du teammøder, MUS-samtaler, omsorgssamtaler og følger op på sygefravær etc.  


Du er med til at ansætte og afskedige medarbejdere. Det er vigtigt, du evner at samarbejde aktivt med de valgte tillids- og arbejdsmiljørepræsentanter.


Det er vigtigt, at du kan formidle mål, værdier, normer og beslutninger, og at du udvikler, støtter og coacher medarbejderne, så de kan løse opgaverne bedst muligt.


I dit arbejde er du en god rollemodel, og du er med til at skabe en kultur med et godt fysisk og psykisk arbejdsmiljø.


Dine kvalifikationer:



  • Du har lederkompetencer.

  • Du er uddannet ergo- eller fysioterapeut.

  • Du har et godt kendskab til hjælpemiddel- og rehabiliteringsområdet og har blik for hensigtsmæssige arbejdsgange.

  • Du har gode kommunikationsevner både mundtligt og skriftligt.

  • Du kan bidrage til trivsel og arbejdsglæde og vil indgå konstruktivt i afdelingens lederteam.


Derudover er det en fordel, at



  • Du har en lederuddannelse eller vil udvikle dine kompetencer indenfor ledelse.

  • Du har gode IT-kundskaber og evner at anvende relevante IT-redskaber.

  • Da kommunen er geografisk stor, er det vigtigt, at du har kørekort og kan benytte egen bil.


Dine personlige kompetencer



  • Du har en synlig, åben og demokratisk ledelsesstil og lægger vægt på refleksion og dialog.

  • Du evner at lytte, samle, beslutte og være konsekvent i forhold til beslutninger

  • Du trives ved at skabe resultater gennem andre.

  • Du er positiv og handlekraftig med gode samarbejdsevner.

  • Du evner at arbejde på tværs i hele den kommunale organisation.

  • Du er energisk og kreativ med evne til at motivere andre.


Yderligere information


Stillingen er på 37 timer og ønskes besat 1. september 2017 eller snarest muligt.


Hvis du har spørgsmål før du sender din ansøgning, er du velkommen til at kontakte områdeleder Ida Bundgaard Jakobsen på mail: ibuj@favrskov.dk eller tlf. 2963 0554.


Samtaler
Første samtaler holdes den 15. august 2017. Herefter udvælges kandidater til anden samtale, der forventes afholdt den 22. august 2017. Mellem de to samtaler skal der gennemføres en test via en ledelseskonsulent fra vores HR-afdeling. Der gives testtilbagemelding før anden samtale.


Søg jobbet
Vi beder dig sende din ansøgning til Favrskov Kommune via nedenstående link. Du kan se alle ledige stillinger på www.favrskov.dk/job

Ansøg nu
Kontakt
Visitation og Social Indsats - Visitation
Hovvej 76
8370
Favrskov
Praktisk information
Oprettet
16-07-2017
Udløber
08-08-2017
Kviknummer
LJA-47740959
Jobtype
Fuldtid
Arbejdsområde
Socialrådgivning
Beliggenhed
Beregn rute-/rejseplan