Gem annonce

Tre HR-konsulenter til landets største kommune (barselsvikariater)

Koncernservice og Koncern IT

København, Storkøbenhavn

Indrykket
09-10-2019
Koncernservice og Koncern IT
Borups Allé 177
2400
København NV
Tlf
30530236
Praktisk information
Oprettet
09-10-2019
Udløber
22-10-2019
Kviknummer
LJA-76338418
Jobtype
Vikar/barsel
Arbejdsområde
HR og personale, Konsulent og rådgivning

Har du interesse for HR? Får du energi af både at arbejde med udviklings- og driftsorienterede opgaver? Kan du operere i et politisk miljø med mange interessenter og samarbejdspartnere, og synes du, det er sjovt at skabe målrettede HR-udviklingsforløb? Så er dette job noget for dig.


Københavns Kommunes Økonomiforvaltning, Koncern HR, søger tre barselsvikarer i minimum ni måneder inden for tre fagområder:

HR-konsulent til kompetenceudvikling
I stillingen skal du primært arbejde med medarbejderudvikling i Økonomiforvaltningen. Det betyder, at du både skal medvirke i tilrettelæggelse af kompetenceudviklingsaktiviteter samt koordinere og evaluere uddannelsesforløb. Samtidig skal du bidrage til implementering, evaluering og tilpasning af vores nye introprogram. Det er vigtigt, at du har interesse for kompetenceudvikling og læringsmetoder.

HR-konsulent til rekruttering
I stillingen skal du primært beskæftige dig med employer branding herunder udarbejdelse af rekrutteringsanalyser til brug i det fremtidige rekrutteringsarbejde. Derudover kommer du til at planlægge, koordinere og deltage på forskellige karrieremesser, udarbejde kampagner og SoMe-opslag i samarbejde med vores kommunikationskontor samt evaluere effekten af deltagelsen. Desuden bliver du ansvarlig for rekruttering til og drift af et Graduate-program.

HR-konsulent til sagsbehandling og projektledelse
I denne stilling skal du have interesse for at arbejde i en politisk styret organisation. Du skal have en god organisationsforståelse, og sagsfremstilling vil være en af dine primære opgaver. Samtidig må du gerne have en interesse for HR-området. Arbejdsopgaverne omfatter udarbejdelse af indstillinger til direktion og politikere omkring HR-indsatser. Derudover bliver du projektleder for Københavns Kommunes deltagelse på DHL.

For alle stillingerne gælder det, at

  • du med god sparring fra dine kolleger bidrager til at understøtte udviklingen i organisationen
  • du meget gerne må være nyuddannet, men det vil også være en fordel, hvis du har nogle års erfaring med HR fra en offentlig arbejdsplads, gerne inden for ét af de ovenfor beskrevne områder. Det er en fordel, at du er processtærk og selvstændigt kan komme med oplæg, der understøtter både ledere og medarbejdere i Økonomiforvaltningen
  • vi skriver mange indstillinger og beslutningsoplæg, så du skal kunne lide at formidle via skriftlige oplæg, og du skal have en skarp pen.
Derudover er det vigtigt, at du:

  • har en relevant kandidatuddannelse for eksempel cand.scient.pol, cand.soc.pkl, cand.merc.sol, cand.merc.hrm eller lignende
  • arbejder struktureret og trives i en hverdag med mange forskellige typer opgaver og uventede bestillinger
  • er analytisk stærk og har en god organisationsforståelse, der gør dig i stand til at agere i en politisk styret organisation
  • indgår positivt og konstruktivt samarbejder og i professionelle relationer
Løn- og ansættelsesforhold
Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation.

Forventet tiltrædelse den 1. december 2019.

Mere information
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Mette Hausner på 2336 9143 eller faglig områdeansvarlig Kirstine Hovgaard Rubinstein på 26371508.

Vi vil bede dig specificere i din ansøgning, hvilken af de tre stillinger, du søger.

Søg via nedenstående link senest tirsdag den 22. oktober 2019

Vi forventer at gennemføre samtaler i uge 43 og 44.

Lidt mere om os
Økonomiforvaltningen, som består af fem enheder og har ca. 2.000 ansatte, har et strategisk fokus på at skabe økonomisk råderum til at føre de politiske beslutninger ud i livet, så Københavns Kommune i fremtiden er attraktiv for både indbyggere og virksomheder. I Koncern HR er det derfor vores opgave at understøtte hver af forvaltningens fem enheder med fagligt velfunderede og professionelle HR-ydelser, der understøtter kerneforretningen.

Koncern HR består af cirka 45 medarbejdere fordelt på to teams. I Koncern HRs udviklingsteam er vi ca. 20 medarbejdere, som har ansvaret for alle HR-udviklingsopgaver i Økonomiforvaltningen. Derudover har vi også ansvaret for en række tværgående HR-opgaver i Københavns Kommune.

Økonomiforvaltningen
Økonomiforvaltningen er en af Københavns Kommunes syv forvaltninger. Vi arbejder for overborgmesteren, Borgerrepræsentationen og Økonomiudvalget og understøtter derved kommunale beslutningsorganer på højeste niveau. Sideløbende varetager vi de overordnede, koordinerende opgaver vedrørende kommunens økonomi, personale, fysiske planlægning, administration, beredskab, kommunikation og den generelle udvikling af byen. Vores mål er at fastholde og udvikle København som en af verdens bedste byer at bo i og skabe øget vækst gennem viden, innovation og beskæftigelse.

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ansøg nu
Koncernservice og Koncern IT
Borups Allé 177
2400
København NV
Tlf
30530236
Praktisk information
Oprettet
09-10-2019
Udløber
22-10-2019
Kviknummer
LJA-76338418
Jobtype
Vikar/barsel
Arbejdsområde
HR og personale, Konsulent og rådgivning
Beliggenhed
Gem annonce