Gem annonce

Uddannelse og Arbejdsmarked søger barselsvikar for vores porteføljeleder på folkeskoleområdet

Uddannelse og Arbejdsmarked

Horsens, Midtjylland

Indrykket
06-12-2018
Uddannelse og Arbejdsmarked
Rådhustorvet 4
8700
Horsens
Tlf
21740265
Praktisk information
Oprettet
06-12-2018
Udløber
03-01-2019
Kviknummer
LJA-68625270
Jobtype
Vikar/barsel
Arbejdsområde
Administration

Vores porteføljeleder på folkeskoleområdet venter barn til maj, og vi søger nu en barselsvikar i ca. et år. I denne funktion vil du få mulighed for at være meget tæt på og få indflydelse på de politiske og ledelsesmæssige processer og beslutninger på folkeskoleområdet. Ambitionen er, at alle børn i Horsens Kommune skal blive så dygtige, som de kan, og indsatsen på folkeskoleområdet skal bidrage til at realisere kommunens mål om, at alle borgere skal have en uddannelse eller have et arbejde.

Lidt om os
Økonomi- og Administrationsafdelingen er en stabsfunktion for direktøren for Uddannelse og Arbejdsmarked. Vi løser opgaver på fire hovedpolitikområder: Dagtilbud, folkeskole, ungdom og beskæftigelse, herunder integration og udsatte boligområder.

Vi arbejder blandt andet med politisk betjening, analyse og udvikling, kommunikation, ledelsesinformation, organisationsudvikling, mål- og resultatstyring, økonomistyring og sekretariatsopgaver for direktør, fagchefer og politiske udvalg samt understøttelse af de decentrale enheders opgaveløsning.

Vores mission er, at vi hjælper direktionen med at kvalificere grundlaget for politiske beslutninger fra dagtilbud til beskæftigelse og omsætte dem til virkningsfulde handlinger til gavn for samfundet Horsens. 

Vi er 26 kolleger med forskellig faglig baggrund, som er organiseret i tre teams: Administration, Økonomi samt Analyse og Udvikling. Du vil blive tilknyttet Analyse- og Udviklingsteamet. Vores vision er, at vi vil understøtte fagområdernes kvalitet og resultat gennem høj faglighed og stærke relationer. Vi vil være en attraktiv arbejdsplads med fagligt inspirerende og udviklende miljøer med høj arbejdsglæde.

Dine opgaver

  • Understøtte skolechefen med strategi-, analyse- og udviklingsopgaver på folkeskoleområdet i et tæt samarbejde med dagtilbudsområdet og ungeområdet samt den pædagogiske udviklingsafdeling; Tværgående Enhed for Læring.
  • Understøtte skolechefen med planlægning, facilitering og oplæg i forhold til udvalgsmøder og ledermøder mv. og derved sikre, at der strategisk og operationelt er sammenhæng og helhed mellem det politiske og det ledelsesfaglige niveau.
  • Understøtte skolechefen med at lede og koordinere udviklingsprojekter og processer på folkeskoleområdet.
  • Sikre overblik, sammenhæng og progression i porteføljen på skoleområdet samt sikre, at udviklingstiltag rettidigt overgår til drift og varig fornyelse.
  • Foretage sagsbehandling og udarbejdelse af notater og indstillinger til administrativ og politisk ledelse.
  • Rådgive og understøtte direktør, chefgruppe og decentrale ledere.


Konkret vil du bl.a. skulle:
  • Stå i spidsen for at planlægge og gennemføre en stor konference en Folkeskoledag i maj 2019.
  • Planlægge det årlige møde mellem Børne- og Uddannelsesudvalget og formænd for skolebestyrelserne.
  • Understøtte skolerne i implementering af ny lovgivning om obligatorisk valgfag i udskolingen.

Vi tilbyder
  • En spændende arbejdsplads i en værdibaseret og udviklingsorienteret organisation.
  • Mulighed for at arbejde i en politisk styret organisation.
  • Gode muligheder for fortsat faglig udvikling.
  • God mulighed for at få erfaring med stabsopgaver på meningsfulde velfærdsområder.
  • Et tværfagligt miljø, hvor professionel servicering og kollegialt fællesskab er i højsædet, og hvor vi arbejder struktureret med læring og udvikling for såvel yngre som erfarne medarbejdere.

Din profil
  • Du har samfundsvidenskabelig uddannelse eller lignende gerne med erfaring fra og interesse for styring og ledelse af folkeskoleområdet.
  • Du er har gode projektlederkompetencer og formår at planlægge, styre og gennemføre faglige projekter af høj kvalitet. Du arbejder struktureret og formår at skabe overblik over en stor og varieret opgaveportefølje.
  • Du er analytisk og strategisk
    stærk og kan forenkle komplekse problemstillinger.
  • Du har gode skriftlige og mundtlige formidlingsevner og du evner også, at formidle om emner, du ikke er hjemmevant i.
  • Som person er du initiativrig, engageret og selvstændig. Du har personlighed og gode samarbejdsevner.

Ansøgning
Stillingen er på 37 timer pr. uge. Stillingen ønskes besat hurtigst muligt og senest den 1. marts 2019.
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.
Ansøgningsfrist er den 3. januar 2019. Første samtale afholdes fredag den 11. januar 2019 og anden samtale afholdes fredag den 18. januar 2019.

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til økonomi- og administrationschef Jette Stencel (7629 3002 / jsno@horsens.dk).
Vi ser frem til at modtage din ansøgning, som du sender via knappen "Send ansøgning" nedenfor.
Husk at vedhæfte både din ansøgning, cv, eksamensbevis og andre relevante bilag.
 


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob.aspx?ofirid=e566950c)

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ansøg nu
Uddannelse og Arbejdsmarked
Rådhustorvet 4
8700
Horsens
Tlf
21740265
Praktisk information
Oprettet
06-12-2018
Udløber
03-01-2019
Kviknummer
LJA-68625270
Jobtype
Vikar/barsel
Arbejdsområde
Administration
Beliggenhed
Gem annonce