Gem annonce

Virksomhedskonsulent/Jobformidler til 'Flere skal med' - Barselsvikariat

Struer Kommune

Struer, Vestjylland

Indrykket
10-10-2018
Struer Kommune
Hjermvej 29
7600
Struer
Tlf
96848484
Praktisk information
Oprettet
10-10-2018
Udløber
22-10-2018
Kviknummer
LJA-66471208
Jobtype
Vikar/barsel
Arbejdsområde
Konsulent og rådgivning

Projekt Flere skal med er en indsats over en 2-årig periode, hvor aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere med mere end 5 års samlet ledighed, skal have en virksomhedsvendt indsats rettet mod ordinære timer.

Virksomhedskonsulenten arbejder tæt sammen med Jobrådgiveren igennem hele forløbet, og medarbejderne er fysisk placeret på samme kontor. Formålet er, at borgerens jobmål, progression og udvikling af arbejdsevnen understøttes bedst muligt i et tæt og tværfagligt samarbejdet, hvor de forskellige faglige kompetencer anvendes mest optimalt.

Indsatsen i Flere skal med bygger på princippet om, at borgerens jobmål samt udvikling af motivation og arbejdsidentitet bedst sker, når borgeren løser relevante arbejdsopgaver på en ordinær arbejdsplads og er en del af et kollegialt fællesskab man bliver klar til arbejdsmarkedet på arbejdsmarkedet.

Indsatsen bygger derudover på en viden om og tro på, at der er en plads til alle og at borgere der i dag er langt fra arbejdsmarkedet, har mulighed for at bidrage, hvis der etableres det rette jobmatch.

På Jobcenter Struer er vi optaget af at kvalitetsudvikle og kvalitetssikre vores indsatser.

Derfor skal du kunne tage ansvar og ejerskab, være fleksibel i forhold til ændrede arbejdsopgaver og efterspørgsel, samt have en interesse i - og lyst til at arbejde med udvikling og forandring i menneskers liv.

Vi er et velfungerende hus, hvor der til stadighed er fokus på betydningen af et godt arbejdsmiljø. Derudover er vi en spændende arbejdsplads med højt til loftet, god energi og en smidig organisationsstruktur med høj grad af indflydelse, hvor du selv kan være med til at forme din hverdag.

Arbejdsopgaverne består bl.a i, at

  • Matche borgernes kompetencer med virksomhedernes behov
  • Varetage månedlige samtaler med borgeren mhp. at understøtte tydelige og realistiske jobmål, CV og arbejde med borgerens egen aktive deltagelse i indsatsen
  • Afdække og udvikle borgernes kompetencer og arbejdsevne
  • Foretage opsøgende virksomhedskontakt og etablere ordinære jobs (småjobs), løntilskud og opstartspraktikker m.m.
  • Udarbejde arbejdsevnebeskrivelser og -vurderinger samt anden skriftlig dokumentation med henblik på at understøtte borgerens vej ud på arbejdsmarkedet
  • Administrative opgaver, relevant registrering m.m. som led i varetagelse af borgerens sag.

Din profil
Det er en fordel, hvis du har kendskab til Lov om en Aktiv Beskæftigelsesindsats og gerne en socialfaglig forståelse. Du har som minimum erfaring i arbejdet med målgruppen og en urokkelig tro på at målgruppen kan opnå en tilknytning til arbejdsmarkedet på trods af komplekse udfordringer.

Desuden ønsker vi os, at du
  • Kunne have en uddannelsesmæssig baggrund som eksempelvis pædagog eller socialrådgiver
  • Har erfaring med det virksomhedssøgende arbejde og gerne et veludbygget virksomhedsnetværk, der kan bringes i spil
  • Har et ressourceorienteret fokus hvor du ser udviklingspotentiale hos både den enkelte borger, men også på arbejdsmarkedets generelle behov
  • Formår at arbejde selvstændigt, men samtidig også er i stand til at indgå i et større team og formår at spille andre gode.
  • Har kendskab til både det at arbejde i et jobcenter, samt beskæftigelseslovgivningen.
  • Er motiveret og formår at motivere andre vi tror på, at det smitter
  • Er indstillet på at arbejde efter tydelige mål og levere konkrete resultater
  • Er indstillet på, at IT-værktøjer indgår som en naturlig del af arbejdet, da der stilles store krav til dokumentation
  • Har personlig gennemslagskraft og er løsnings- og resultatorienteret
  • Har masser af humor og godt humør.

Du skal vælge os fordi vi har,
  • En spændende stilling i et godt hus med store ambitioner, som lægger vægt på, at vi støtter og hjælper hinanden og giver plads og rum til kollegial sparring
  • Et godt samarbejdsmiljø med højt til loftet, hvor vi lægger stor vægt på at spille hinanden gode.
  • Et veltilrettelagt introduktions- og oplæringsprogram som sikrer dig en god indkøring i dine opgaver.
  • En stor vilje til at ville gøre en forskel for de borgere og virksomheder vi servicerer.

Løn og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår vil være i henhold til HK/DS overenskomst med KL. Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.

Vil du vide mere..
Vil vi rigtig gerne fortælle! Kontakt derfor gerne Jobrådgiver Tinna Gade på telefon 96 84 83 77 eller Teamleder Pernille Hviid Englund telefon: 20 53 78 30
Du kan læse mere om projekt Flere skal med på: https://star.dk/puljer/2017/flere-skal-med/

Ansøgning
Der er tale om et barselsvikariat på 37 timer pr. uge med ansættelse hurtigst muligt.

Ansøgningsfrist er mandag den 22. oktober 2018 kl. 8.00

Ansættelsessamtalerne vil finde sted i uge 48

 

Du har ikke vedlagt dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel, eller klik på knappen "Annuller" og vedhæft dokumenter, før du sender din ansøgning igen.

Ansøg nu
Struer Kommune
Hjermvej 29
7600
Struer
Tlf
96848484
Praktisk information
Oprettet
10-10-2018
Udløber
22-10-2018
Kviknummer
LJA-66471208
Jobtype
Vikar/barsel
Arbejdsområde
Konsulent og rådgivning
Beliggenhed
Beregn rute-/rejseplan
Gem annonce